Ik zoek een interne SD-kaartlezer. Bestaat dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariusjr

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2012
Bestaan er nog ECHTE interne SD kaartlezers?
En dan bedoel ik dus niet die multifunctionele alles lezers. Het lijkt wel of die fabrikanten tegen elkaar op willen boksen.. 52-in-1, 60-in-1, 75-in-1.. etc.
Niet alleen stoor ik me dan aan al die openingen die ik toch nooit gebruik, maar vaak zijn het ook nog gleuven waar verschillende kaarten in passen en dan moet je goed kijken hoe je hem er in stopt. (op zijn kop, of beetje aan de onderkant etc)
Ik wil gewoon een simpele interne SD-kaartlezer. Eventueel aangevuld met een microSD en/of esata en/of USB. Maar GEEN gleuven voor kaarten die ik niet gebruik! (zoals ik die in mijn laptop heb dus).
Bestaat dat? Ik kan het nergens vinden.

Hoi. Bedankt voor het antwoord!

Bovenstaand apparaatje heb ik al. Daar stop je dus de (micro) sd in, en de converter in de computer.
Maja... het blijft een converter! En ik zou het graag gewoon rechtstreeks in de PC willen doen!
Dus ook niet met een extern iets ofzo...

Zou ook een front panel mogen zijn, waar een SD kaartje in kan.
In principe vind ik het geen ramp als er ook andere kaartjes in passen hoor, ook al gebruik ik ze niet.
Maar ik erger me vooral aan 2 dingen:
1. De gapende (en enorme) gat van de compact flash kaart van de vorige eeuw, dat helemaal vol met stof gaat zitten.
2. De multifunctionele SD-kaart opening, waar meer kaarten als de SD-kaart in passen, zodat je goed moet kijken hoe dat je het erin moet stoppen.

Laatst bewerkt:
Laten we het eens anders stellen: Hoe denk je een SD-kaartje (ong. 1,5 cm2) op een fatsoenlijke/veilige manier in een pc te stoppen?
Als het al lukt is er het risico dat het ding afbreekt (als je er iets op laat vallen of er tegenaan loopt etc.) en dan natuurlijk de vraag hoe het ding er weer uit moet komen.

Dus zo'n apparaat als waar edmoor mee aankwam lijkt mij prima, maar goed, dat is mijn mening...

Tijs.

nee, niet echt.
Hier zit ook zo'n onooglijke CF gleuf in, en je ziet ook, in de gleuf voor de SD kaart, daar passen 6 verschillende kaartjes in!
Dat is niet erg als die allemaal hetzelfde formaat hebben, maar dat is dus niet zo. Je ziet aan de uitsparing dat ze verschillende formaten hebben, en om die reden zit er teveel speling om de sd kaart als je hem er in wilt stoppen. En dat wil ik juist niet.

Probeer de tip van RogerS dan eens, misschien kom je dan een betere tegen. Diegene die ik had gevonden, was gewoon de eerste die ik tegenkwam.

Laten we het eens anders stellen: Hoe denk je een SD-kaartje (ong. 1,5 cm2) op een fatsoenlijke/veilige manier in een pc te stoppen?
Als het al lukt is er het risico dat het ding afbreekt (als je er iets op laat vallen of er tegenaan loopt etc.) en dan natuurlijk de vraag hoe het ding er weer uit moet komen.

Dus zo'n apparaat als waar edmoor mee aankwam lijkt mij prima, maar goed, dat is mijn mening...

Tijs.

Hetzelfde kan je natuurlijk zeggen over alle interne kaartlezers.

En daarbij, de kaartlezer die in mijn laptop zit, die voldoet prima! Zoiets zou ik dus ook in mijn PC willen! En die is nog nooit afgebroken...
En hoe hij er uit komt? Je drukt hem dan (verder) in, en dan schiet hij er uit.
Eigenlijk dezelfde methode als je dat kaartje uit camera's krijgt enzo.

Gewoon even zoeken https://www.google.nl/search?q=sd+r...Q&biw=1116&bih=926&sei=jKtVUMrTKsimhAeU5IC4CQ

en dan kijken wat het meest bij je wensen past. Ik verwacht niet dat er alleen een SD lezer te krijgen is. De techniek is namelijk simpel en fabrikanten gaan niet voor elke kaart een apart apparaat maken.

Hoi.
Origineel. Met Google zoeken ;-)
Ja, heb ik gedaan... en ook met jouw link zie ik er geen enkele die aan mijn voorwaarden voldoet.

En ik snap best dat fabrikanten niet voor elk kaartje een aparte lezer voor gaan uitbrengen.
Maar voor een kaartje dat een marktaandeel heeft van 90%?

Overigens heb ik op Tweakers WEL een paar towers gevonden van Coolermaster van de serie Silencio (de 450, 550 en 650) waar een interne SD kaartlezer in zit!
(zonder andere kaarten dus).

Dus het lijkt mij, als fabrikanten complete kasten kunnen maken met een SD-reader er in, dat ze dan ook front panels kunnen maken met een SD-reader er in?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan