Ik zoek een laptop voor games te spelen en voor algemeen gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.
een medium keuze is prima denk ik ...niet de hoogste wat dan zal de prijs ook gelijk een stuk duurder worden

ik ben niet bekend met asus nog met msi...vraag is ook waar ben het beste mee ?

Ok, dan zal het wel een 15" gaan worden denk ik.
Wat je voorlaatste vraag betreft : de machines ontlopen elkaar allemaal niet zo gek veel, maar om je toch een puntje ter overweging mee te geven :

anno 2016 is het denk ik niet meer 'van deze tijd' om een laptop aan te schaffen met een 5400 rpm harddisk. Minimaal 7200 of beter nog, een bescheiden SSD en daarnaast een 7200 hdd is toch wel een beetje aan te bevelen. Kijk je nu (bijv.) naar de Asus, (bericht 17) dan zit daar nog een trage (verouderde) 5400 rpm hdd in. Dat moet je willen / of niet.

En wat je laatste vraag betreft : da's persoonlijk. De een zweert bij Asus, een volgende bij MSI en weer een ander bij Dell etc etc. Het zijn allemaal 'merken'. Ik denk dat er op zich (misschien op Acer na) geen bekende merken te noemen zijn die je op de voorhand niet zou willen. Feit is wel dat het ene merk wat meer machines onder de kreet 'gamers machine' uitbrengt dan een ander merk. Msi en Dell zijn daar prima voorbeelden van.

Laatst bewerkt:
ja ,maar ik wil juist een laptop omdat deze mobiel is en ook voor algemeen gebruik gaat dienen,
dit is voor mij makkelijk maar ook voor mijn partner

Wat bedoel je precies met dit laatste / op welk bericht reageer je?

Als ik er eentje zou moeten kopen? Eentje uit bericht 15.
(klik voor de gein eens op gast0225 en bekijk welke laptop ik heb) ;) :D

Kijk eens goed naar mijn vorig bericht en dan met name het bericht (15) waarnaar ik verwijs. Wie had bericht 15 gemaakt............? ;) :D :thumb:

Ik ;) ik zou budgetair gezien voor een 15 inch gaan is minder belastend voor het systeem dus meer bang for your buck van je videokaart.

welke is dat van 15 inch en die voldoet aan mijn eis ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Laten we het anders doen.

Geheel objectief en kijkend naar jouw wensen:

Ga zelf wat rondneuzen op het www en selecteer machines die iig de volgende specs hebben :

Processor : I7 (wil je de allernieuwste dan : Skylake)
Videokaart : GTX 960M
Geheugen : 8 gig (als je iets tegenkomt met 16 dan natuurlijk liever 16)
Opslag (harde schijf): 7200 rpm hdd, maar liever een SSDtje van 128 gig én daarnaast een 7200 rpm hdd.

Als je vorige 4 regels uitprint en je gaat zelf even op zoek op het internet en je vindt er bijv. een stuk of 3 die iig aan bovengenoemde eisen voldoen, post die 3 dan hier, dan kunnen we met je meedenken wat de beste keus is.

De rest van alle kreten die je tegenkomt bij machines kun je in principe (voor dit moment) wel even vergeten, want voor +/- 90% hebben ze allemaal wel zo'n beetje hetzelfde 'aan boord'. Als jij een paar machines hebt gevonden dan bekijken we wel even of er in de overige specs nog 'vreemde' verschillen zitten.

Laatst bewerkt:
klopt ik zal zelf de keuze moeten maken, alvast bedankt voor jullie adviezen en jullie tijd !
Ik zal nogmaals wat rond kijken voor een laptop
laat jullie nog wat weten, thanks voor nu !

Zoek er gewoon een stuk of 3 uit en post ze hier in de vorm van linkjes. We zullen dan uit jouw eigen selectie de best buy adviseren.

Wat ik nog vergat : Toshiba heeft momenteel bij bepaalde types een actie : je krijgt het eerste jaar een no-matter-what garantie (in totaal dus 3 jaar garantie) : of je 'm nu hebt laten vallen, er koffie over heen hebt gegooid waardoor de machine is 'ontploft', of whatever wat voor oorzaak. Toshiba zorgt ervoor dat de machine kosteloos wordt gerepareerd of vervangen als reparatie niet meer mogelijk is. Daarnaast houdt de garantie dat 1e jaar in dat zij geheel kosteloos je data recoveren bij een 'ontplofte' machine.

Er is maar 1 voorwaarde aan deze garantie : er mag geen opzet in het spel zijn geweest. Ik vraag mij alleen af hoe zij (of de klant) dit willen gaan aantonen........

Laatst bewerkt:
nog aan het zoeken best lastig, de ene heeft dit de ander dat,en dit weer niet niet enzv...huh!
er zijn toch wat dingen waar niet geheel kennis van heb...
wat mijn aandacht trok is toestenbord verlichting( 1 kleur ?) en ( wat kan je ermee ,wireless display ? ).
een 15 inch scherm vindt ik nogal aan de kleine kant voor het gamen.
wat kan je hiermee bluetooth 4.0 ?
hoe zal het geluid klinken ?

wat er gepost is door jullie heb ik nogmaals gekeken met de links die zijn geplaatst,
maar ben daar steeds niet uit...
wat ik wel weet dat liever een 17inch beeldscherm neem.

het is nog even zoeken, maar het zal wel goed komen !

Wat jouw toekomstige laptopje wat duurder maakt dan gemiddeld, is de eis om die game te kunnen gaan draaien. Wat ga je verder (voornamelijk) met de machine doen / waar zal deze het meest voor gebruikt gaan worden?
Toetsenbordverlichting is wel makkelijk als je bijvoorbeeld bij duistermis aan het typen bent en je zit met één hand in de baan van de lamp die je laptop verlicht. Door de toetsenbord verlichting kun je de toetsen dus altijd zien, ook al zou het volkomen donker zijn.
Door de eis van 17" wordt de laptop ook niet voordeliger.......
Bluetooth is een draadloze techniek waardoor apparaten met elkaar kunnen communiceren. Denk aan een mobieltje dat in je zak zit als je auto rijdt om dan vervolgens middels je soundsystem van de auto handsfree te kunnen bellen. Of denk aan een draadloze muis zonder usb adaptertje die toch met een laptop kan 'praten'. Achtergrond over Bluetooth : Klik
Geluidsweergave van de standaard laptopspeakertjes is veelal matig tot redelijk, zelden echt goed. Voor een paar tientjes koop je echter USB of (Bluetooth) speakertjes en dan gaat de kwaliteit al met sprongen vooruit, maar goed, door het ontbreken van een echt goede bassspeakerblijft het overwegend 'behelpen'wat de geluidskwaliteit betreft. Zit je met de laptop in de buurt van je TV, dan verbind je die twee middels een HDMI kabeltje met elkaar en dan 'loopt' het geluid middels dezelfde speakers als waarover je de TV weergave beluistert. Die geluidsweergave hebben de meeste mensen wel goed voor elkaar dus dan klinkt het prima. Zo'n hdmi verbinding is ook wel makkelijk om alles wat je op je laptop hebt staan of aan het doen bent, via je TV scherm te bekijken.

Stel dat die ene game het meest eisende is voor je toekomstige laptop en je het ding verder voor de dagelijkse dingen gebruikt (zoals in je startbericht staat) dan zou je ook nog kunnen overwegen om richting een spelconsole te gaan denken en daarnaast een wat minder 'zware' laptop te kopen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan