Ik zoek een nieuwe virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Berichten
1.021
hallo mensen,

zoals de naam al zegt zoek ik een nieuwe virusscanner. momenteel heb ik AVG en ik heb er geen problemen mee. maar als ik zo google zijn er volgens mij betere gratis oplossingen.

ik lees veel over Kaspersky, NOD32 en BitDefender. maar van NOD32 heb ik begrepen dat die betaald is en van BitDefender had ik begrepen dat dit alleen anit spy/malaware is.

wie kan mij een goeie GRATIS antivirusscanner + anti spy/malaware aanraden?

mvg mij.
 
De drie bekendste freeware-versies zijn Avast, Antivir en AVG

Vergeet niet de evt. eerdere versie eerst goed te verwijderen om conflicten te voorkomen
Vraag me alleen af waarom je nu ineens wilt overstappen ...... ik ben er nog steeds content mee, nadat ik de andere heb uitgeporbeerd.
 
Geen enkele scanner geeft 100% zekerheid.

Ik denk dat je zaken als gebruiksgemak en prijs als argument moet laten tellen. Zelf ben ik van NOD32 over gegaan naar AVG Free onder het motto: ik spreek alle talen, behalve betalen. AVG van nu is vele malen makkelijker dan voorheen en daarnaast vraagt hij weinig van je systeem.

Al heb je een scanner die ook spy- en malware detecteert, dan nog zou ik een extra spyware scanner er naast nemen want ook hier geld; een enkele geeft 100% zekerheid.

Mijn advies? AVG Free en SuperAntiSpyware
 
Goed advies maar let op: de gratis versie van Superantispyware biedt GEEN realtime bescherming tegen spyware!
 
Nee, ik zou ook niet weten waarom je zou moeten overstappen de door TeuGem genoemde virusscanners zijn allen even goed. wat je wel eens zou kunnen doen is je computer is je computer online scannen met bv housecall. Soms worden daar wel eens andere trojan horses gevonden als door je eigen virusscanner. Maar dat wil nog niet zeggen dat je moet over stappen.
 
geen realtime wil dus zeggen dat je steeds zelf moet scannen wil je dat hij spyware verwijderd?

hmm ok bij AVG blijven dus. neej het is waar ik heb geen problemen met AVG maar ik d8 alleen dat er mss betere gratis scanners waren.

en Superantispyware dus.

ik ga het proberen, alvast bedankt :thumb:
 
Goed advies maar let op: de gratis versie van Superantispyware biedt GEEN realtime bescherming tegen spyware!

superantispyware misschien niet maar spybot is ook gratis en biedt realtime bescherming.

spywaresite zei:
Spybot-S&D is al sinds lange tijd een full-time job voor mij geworden en zorgt voor veel werk bij onze vrijwilligers. Ik werk hard en het doe dat met veel plezier. Natuurlijk kost alle infrastructuur die we gebruiken geld en ik moet mijn inkomen ergens vandaan halen, maar ondertussen geloof ik wel in gratis software. Daarom heb ik besloten om Spybot-S&D gratis te houden en jou de vrijheid te geven om te beslissen hoeveel de software voor u waard is.

Als je wat geld kan missen, doe dan een schenking voor ons goede werk. Dit is volledig vrijwillig natuurlijk, ook zonder donatie zal je van ons niet minder support krijgen.


op volgende pagina kan je hem onderaan downloaden

http://www.safer-networking.org/nl/download/index.html

als antivirus gebruik ik avast en heb persoonlijk nog geen klagen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan