Ik zoek hulp met het zoeken van een redelijke Game PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, ik heb gisteren mijn computer ontvangen en toen windows erop geinstaleert. Toen moest ik op de een of andere manier nog allemaal drivers instaleren voor internet. Maar ik zag bij me computer eigenschappen dat ik maar 4 gigabyte RAM heb, terwijl ik er 8 moet hebben? Hoe komt dit? Me upload speed is ook maar ongeveer 1 MB per seconde en daar kan je toch niet mee livestreamen?

Wie kan me helpen?

als je ulpoad maar 1mb is dan moet je bij je provider zijn daar zal een snelle computer niet bij helpen
je hebt ook niet gezegd welke pc je hebt aangeschaft...

de pc die ik voor je had samegesteld had 2 x 4GB 8GB totaal

Laatst bewerkt:
als je ulpoad maar 1mb is dan moet je bij je provider zijn daar zal een snelle computer niet bij helpen
je hebt ook niet gezegd welke pc je hebt aangeschaft...

de pc die ik voor je had samegesteld had 2 x 4GB 8GB totaal

Dat zeg ik, ik heb de pc besteld van jou en hij is maar 4 gb zegt hij. Hoe kan dit? Ik heb trouwens glasvezel dus aan me internet verbinding kan het toch niet liggen?

Je hebt waarschijnlijk een 32bits versie van Windows? Die ondersteunt maar tot 4gb aan RAM geheugen. Je zult een 64 bits versie moeten installeren.

Edit: ships, niet de 64 bits versie gezien die in het opzetje van firest0rm stond.

Laatst bewerkt:
dat je glasvezel hebt zegt niks over je upload snelheid...
glasvezel is het type ovedracht dat je gebruikt
de meeste aanbieders van glasvezel bieden extra snelle download snelheid maar geen snelle upload
tenzij je er drie dubbel voor betaalt en je op een fabrieks terrein woont...

Upload is erg duur voor internet providers
ik weet dat KPN alleen voor zakelijke klanten 1 op 1 download/upload snelheid van 50mbps aanbied
en daar betaal je ruim 5000 euro voor aanleg van de kabel (liggend aan hoever je van de kast woont) en 300 euro per maand abbo kosten...

de computer is snelzat voor 100mb upload als het moet
kun je aangeven welke provider en welke internet pakket je hebt

check nog eens na wat je precies hebt besteld op je bon!
zoals je in mijn winkelmandje kan zien is er 8GB werkgeheugen...
wellicht verkeerd winkelmandje aangeklikt?

Laatst bewerkt:
Oké, Ehmm Ik wil een gamepc waarop ik callofduty in de hoogste kwaliteit kan afspelen.
Ook wil ik er video bewerking op doen, het moet een stille pc zijn,
Als je daar een mooi pakketje mee kunt samenstellen voor 850 Inc assemblage kosten zou dat top zijn!

En wat dachten jullie hier van;

COOLER MASTER HAF 912 Plus
ADVANCE Corsair Professional Series HX850W
ASUS M5A97 – Socket AM3+ – Chipset AMD 970
AMD Phenom II X4 965 3.4 GHz Black Edition 125 W
CORSAIR XMS3 2 × 4 GB DDR3 1333 CMX8X3M2A1333C9
WESTERN DIGITAL WD Caviar Green 3,5" – 1 TB
LG Dvd-brander 24x GH24NS90
SAPPHIRE TECHNOLOGY Radeon HD 6950 OC – 2 GB GDDR5
AOC 2436Vwa Full HD LCD-scherm 23,6"

Beste firestorm,

Ik had een mail naar azerty gestuurt over het probleem. Het probleem was dat het kaartje niet genoeg aangeklikt was. Het probleem is nu opgelost.
Nu heb ik nog een vraag. Ik heb gehoord dat ik voor het recorden en spelen van games beter een 2e of zelfs een 3e harde schijf kan nemen.

Mijn vragen zijn nu:
Als ik een 2e harde schijf neem, wat voor een zou ik dan nemen. Wat moet ik dan op me windows schijf zetten en wat op me 2e?

Als ik een 2e en 3e harde schijf neem, wat voor een zou ik dan nemen. Wat moet ik dan op me windows schijf zetten en wat op me 2e en wat op me 3e?

Verder heb ik nog wat meer info gezocht over het internet probleem. Ik heb blijkbaar alles in een pakket brons en dat is 8 mb download en 1 mb upload. Hoe kan ik het beste zorgen dat het hoger word of naar welke provider kan k het beste gaan.

Alvast bedankt voor je moeite,

MVG,

Dennis Mol

een extra hardeschijf in raid is niet nodig je hebt al een snelle SSD als je dat als opslag bestand locatie gebruikt dan werkt dat prima
zodra je dan alles hebt opgenomen kun je het overzetten naar de tragere opslag schijf

wat betreft je internet connectie ik weet niet waar je woont en bij welke provider je de glasvezel hebt
kan je wel vertellen dat 8mb down en 1mb up erg weinig is voor glasvezel

check hier of je in jou plek KPN glasvezel kan krijgen klikerdeklik
voor 100mb up down betaal je 66 euro echter zal dit in de drukke uren wel naar beneden worden geschroeft

1. Uhm, ik heb toch geen SSD?

2. Wij hebben KPN Alles in een pakket brons.

3. welke van de 3 moet k dan checken?

ik zie dat je geen SSD hebt dan zou een extra HDD in Raid opstelling wel kunne helpen

als je alles in 1 brons (heet nu alles in 1 instap) hebt zou ik me beklagen bij KPN want als je 8MB down en 1up hebt op dit moment dan krijg je niet eens 50% van de beloofde internet snelheid.
klikerdeklik het eerste pakket is het geen wat jij hebt alles in 1 instap daar staat duidelijk 50mb download en 50 upload

je zult dus even contact op moeten nemen met kpn en je verhaal vertellen dat de huidige snelheid totaal niet voldoet aan de verkoop voorwaarden.

1. Uhm, wat is een extra HDD? En wat doet het?

2. ik heb mail naar KPN gestuurt over hoe en wat. Want die site is echt poep.

TL;DN warning lap text als uitleg...

HDD = hard disk drive oftewel een hardeschijf.

RAID staat voor Redundant Arrays of Inexpensive Disks. De naam geeft al voor een groot deel aan wat het is: een aaneenschakeling van harde schijven . Op een RAID controller kan je meerder harde schijven aansluiten. Er bestaan RAID controllers voor zowel ATA, SATA als SCSI harde schijven . Veel moderne moederborden hebben een RAID controller. Vaak bestaan er van een moederbord een gewone en een luxe uitvoering. Op de luxe uitvoering vind je dan vaak een RAID controller. Door data te verdelen over meerde harde schijven kan de snelheid verhoogd worden of kan data veiliger opgeslagen worden. Een RAID opstelling heeft altijd 1 van deze twee voordelen of allebei. Of het sneller of veiliger of allebei is hangt af van de RAID configuratie die gebruikt wordt. BIj RAID 0 worden bestanden in tweeën gesplitst en verdeel over twee schijven. Dit komt de snelheid ten goede omdat een bestand tegelijkertijd van twee schijven gehaald wordt. Bij RAID 1 worden bestanden simpelweg 2 maal opgeslagen, op elke schijf één keer. Dit verhoogd de veiligheid. Als een van de twee harde schijven uitvalt is er nog een over die het werk kan overnemen. Op beide schijven staat immers exact hetzelfde. Er zijn meer RAID opstellingen dan RAID 0 en RAID 1. We beperken ons echter tot deze twee omdat dit in desktopsystemen de meest gebruikte RAID technieken zijn. Tot slot: een RAID controller moet vaak apart geïnstalleerd worden en een RAID opstelling bouw je (in principe) met identieke harde schijven .

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan