Ik zoek laptop voor MBO ICT met 1 GB videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

huwae

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2004
Ik heb voor mijn zoon een laptop nodig voor zijn school. Met de volgende eisen:

-Werkgeheugen min 4gb
-CPU met 4MB of meer second level cache
-videokaart min 1 gb geheugen
-15 inch scherm of groter
- harddisk min 500 GB
- windows 7

Ik heb op wehkamp zitten zoeken en op andere sites, maar kom alleen namen tegen als Intel HD graphics en AMD Radeon en dergelijke bij de specificatie van Videokaart, echter weet ik nu dus nog steeds niet welke een 1GB videokaart bevat en staat ook nergens bij vermeld. Nu bijvoorbeeld deze http://www.wehkamp.nl/computer-tele...C31_6F4_FI7_746630/?KW1=46507&F=1,2,3,17&SM=5
Er staat 1,92 Gb gedeeld geheugen?

of deze http://www.wehkamp.nl/computer-tele.../?KW1=46507&KW3=529666,526250&F=1,2,3,17&SM=5, maar die heeft dus bij videokaart - Video: AMD Radeon HD 7670M staan??

Help aub welke is de beste op Wehkamp? Of eventueel op andere site met gespreid betalen?
Bedankt voor de info

Laatst bewerkt:
Alsjeblieft geen HP nemen. Rotzooi:mad:! Dit is wat je zoekt:

-Werkgeheugen min 4gb - Ja, 4GB
-CPU met 4MB of meer second level cache - Ja, 6MB
-videokaart min 1 gb geheugen - Ja, 2GB
-15 inch scherm of groter - Ja, 15.6"
- harddisk min 500 GB - Ja, 500GB
- windows 7 - Ja, Windows 7 Home Premium 64-bit

Volgens heeft die Asus ook een aluminium behuizing van binnen:D. Ik heb zelf bijna dezelfde. Alleen die voldoet net niet aan de eisen (CPU met 4MB of meer second level cache - Nee, 3MB). Nog vragen, of wil je meer voorbeelden? Stel ze gerust:D!

Suc6:D!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor uw advies!

Ja mijn vraag is hoe zie je dat deze dus 2 GB videokaart heeft?

Misschien wat meer voorbeelden ivm het financiele plaatje?

Ow ja en is dit ook de juiste site om te vragen welke laptopverzekering ik er het beste bij kan nemen, heb inboedel laten uitbreiden voor diefstal en verdwijning buitenshuis. Hij moet alleen ook nog verzekerd worden tegen stoot en vocht schade?
En door school werd een beveiligingskabel geadviseerd???

Laatst bewerkt:
En door school werd een beveiligingskabel geadviseerd???
waar wil je die beveiligingskabel aan vast maken dan? een laptop hoort mobiel te zijn en die moet je niet uit het oog verliezen...
een laptop verzekeren tegen stoot en vocht????
is dat niet eigen risico?
ik weet wel dat je dat niet bij de leverancier voor elkaar gaat krijgen ongeacht welke fabrikant/winkel..
of haal ik garantie door elkaar met iets anders?

Er zijn diverse laptopverzekeringen. Die dus wel vocht en stootschade vergoeden. Eigen risico bevat alleen diefstal en verlies. Maar geen schade buitenshuis.
Dus mocht er per ongeluk een blikje cola overheen vallen zou ik pech hebben. Ik moest dus een aparte verzekering erbij zoeken die dit wel zou vergoeden. Ook dat van die beveiligingskabel snapte ik niet, maar stond in de eisen van de laptop?

beveiligings-kabel is nutteloos als je em niet ergens aan kan vast maken...
en neem aan dat je de laptop na gebruik gewoon in de laptop tas terug doet en mee neemt op je schouder?

Laatst bewerkt:
Ik heb over de jaren heen verschillende merken laptops gehad. Mijn slechtse ervaring was die met ASUS.
Zeer slechte klantenservice en technische dienst.

Mijn beste ervaringen is die met Dell. Je krijgt bijna altijd 1 jaar service contract bij je aankoop. Mocht er iets mankeren aan je systeem dan komen ze de volgende dag dit op locatie aan huis repareren.
Zie daarvoor per product de bijgeleverde service contract.

Via deze link kun je de huidige aanbiedingen bekijken en tevens een vergelijking tussen de verschillende laptops: http://www.dell.com/nl/p/popular-laptop-deals

Laatst bewerkt:
beveiligings-kabel is nutteloos als je em niet ergens aan kan vast maken...
en neem aan dat je de laptop na gebruik gewoon in de laptop tas terug doet en mee neemt op je schouder?

Dit zie je dus niet 100% goed. Zeker in de schoolomgeving.

Het komt namelijk wel eens voor dat het klas lokaal om de een of andere reden ontruimt wordt (denk aan brand, pauze tijdens examens, naar de rector moeten enz. enz.)

Op die momenten laten de meeste mensen de laptop staan, dan is zo'n kabel (kensington lock genoemd) een absolute must.

Ook heb je als je moet printen vaak het probleem dat je ver van de printer zit (een mediatheek is vaak groot), en ik heb nog niemand zijn laptop mee zien nemen naar de printer. Maar ze kunnen hem wel meenemen in die tijd.

@TS een kensington lock kabel kan U hier kopen http://www.kensington.com/kensington/nl/nl/s/1639/draagbare-sloten.aspx

ikzelf raad de sloten ZONDER sleutel aan, omdat de sloten met sleutel zo open zijn. (combinatie slot gaat lastiger open)

Let wel, een flinke ruk aan de laptop en de laptop komt gewoon los.

Ook moet het goed gemonteerd worden, het liefst om iets zwaars, lukt dit niet? dan om zo veel mogelijk voorwerpen. (ik haak er meestal mijn tas + tafel + stoelpoot in, dan duurt het wel even voordat hij helemaal los is. en hoe langer het duurt hoe meer aandacht het trekt.

Verder kan uw zoon als hij de laptop toch gaat verlaten, altijd nog een aantal mensen om hem heen vragen een oogje in het zijl te houden.

Succes.

Laatst bewerkt:
boven genoemde argumenten zijn niet echt valide imho
bij brand ga jij toch niet je laptop vast maken? daar heb je geen tijd voor
als je pauzen hebt neem jij je laptop mee dat kan prima daarvoor zijn het laptops die horen mobiel te zijn!
als printen niet kan op je school dan is dat het probleem van de school en hoort de school daar wat aan te doen...

nogmaals leuk zon beveiligings-slot maar waar ga je em aan vast maken een tafel poot?
die til ik zo op en dan neem ik je laptop mee....

wat veiliger zou zijn is als de deur van het klas lokaal op slot gaat
dat deden ze ook bij ons op het RoC MN en daar is nog geen enkele laptop gestolen

Laatst bewerkt:
Nee, de laptop maak je standaard vast als je binnenkomt (tenminste daar ga ik van uit).

Bij een les die langer duurt als 2-3 uur krijg je gebruikelijk een korte pauze, veel leerlingen gaan dan even een sigaret roken of wat lucht happen. Diezelfde situatie komt voor als men wat langer aan een project op school werkt.

Printen kan op zowat elke school, maar vaak staan er dan maar 1 of 2 printers in de gehele school. Stel jij zit zo'n 100m van de printer vandaan (of zoals bij ons staat die in een apart kamertje) dan verlaat je wel degelijk de laptop om je printjes te gaan ophalen.

Bron: Ik studeer ook.

Laatst bewerkt:
en jij denkt dat zon slot je veel gaat helpen?
er moeten gewoon duidelijke regels komen deur op slot tijdens pauzes van +/- 15 minuten
en laptops mee als de pauzes langer zijn dan dat...
bij een printje van 100m lopen even je buurman de laptop geven neem aan dat die wel te vertrouwen zijn anders is er iets goed mis in je klas

De regels zijn duidelijk, nageleefd worden ze echter zelden.

Dat van de buurman gaf ik Inderdaad ook al aan, echter voel ik mezelf toch een stuk veiliger als ik mijn dure laptop aan een kabel heb zitten.
Al is het maar omdat ik dan niet de makkelijkste "prooi" ben, en dat schrikt natuurlijk af.

Zoals ik ook al aangaf vertrouw ik de sloten allerminst, de sloten met een sleutel maak je snel en makkelijk open (zonder sleutel) en met een goede ruk komt de laptop 9/10 keer van de kabel los.

* uiteindelijk is een kabel dus eigen keuze, voor 30-50 euro vind ik het een no-brainer

50 euro no brainer voor iets dat schijn-veilig is ooookeeeeeyyy......
nee dan ga ik toch liever een dagje extra uit :P

btw knip tangetjes heb je daar in overvloed...
als het goed is hoor je zelf zelfs een pc tool kit mee te nemen of je krijgt ze van school
beetje kracht zetten en je kabeltje is door geknipt

je hebt me trouwens nog steeds niet verteld waar je die laptop nou aan vast bind...

dit is net zoiets als het windows password op je laptop die is ook nutteloos er hoeft maar 1 slimme jonge met hirensboot cd in je klas te zitten
en hij weet je login code's en heeft je files te pakken

Laatst bewerkt:
Een laptop meenemen valt niet op, een kabel losmaken / doorknippen wel.

die eerste opmerking van U vind ik echter nergens op slaan
50 euro no brainer voor iets dat schijn-veilig is ooookeeeeeyyy......

Bewakers worden ook niet pas geroepen als er daadwerkelijk aan de hand is of wel? Het schrikt af, en dat op zichzelf is al belangrijk.

Maar ik ga hier geen eindeloze discussie over voeren, zoals ik al zei kiest ieder voor zich.
En ik kies wel voor een kabel al is het maar zodat de dief denkt "Die laptop zit vast dus ik pak de andere op tafel wel mee."

tjah als jij je veilig voelt met dat kabeltje is goed
maar als iemand iets echt wilt dan steelt hij dat ongeacht kabel

fietsen sloten worden ook on opgemerkt door geknipt terwijl iedereen er naast staat
je bent pas echt veilig als je met een motor slot rond rijd dan hebben ze een slijp tol nodig :P
je hebt me trouwens nog steeds niet verteld waar je die laptop nou aan vast bind...

50 euro voor iets dat niet werkt is weg gegooid geld...

oh en btw bewakers vergelijken met kabeltjes is appels en peren vergelijken
een bewaker kan ook nog terug vechten en hulp inroepen je kabeltje van 50 euro kan dat niet

Laatst bewerkt:
Ook moet het goed gemonteerd worden, het liefst om iets zwaars, lukt dit niet? dan om zo veel mogelijk voorwerpen. (ik haak er meestal mijn tas + tafel + stoelpoot in, dan duurt het wel even voordat hij helemaal los is. en hoe langer het duurt hoe meer aandacht het trekt.

Dat zei ik in bericht #10.

Ik geef toe dat het wat werk is om alles er doorheen te krijgen maar dan heb je ook wat.
Al moet ik zelf toegeven dat ik het ook regelmatig bij alleen de tas laat (omdat hij daar standaard aan vast zit), niet zo veilig maar ik vergeet het wel eens.

@Nicj56
Die laptop voldoet niet aan de eisen. Je moet een CPU hebben met minstens 4MB L2-cache, en dat heeft de Intel Core i5 2430M niet-_- (3MB).

@TS
Ja mijn vraag is hoe zie je dat deze dus 2 GB videokaart heeft?
Ik heb dezelfde videokaart (Nvidia Geforce 610M) in mijn laptop zitten en daar staat bij: '2GB'. En dat staat ook op sites vermeld waar ze specifieke informatie geven over deze grafische kaart. Ik adviseer ook zo'n kensingston slot. Verzekering is niet nodig (vind ik).

Hallo,

@bassie,
Ik heb zelf ook een laptop met 3MB cache en die trekt zeker goed;) voor die studie. Daarin tegen heb ik wel mijn ram geupgrade van 4GB na 8GB. Dan heeft een 3MB Cache ook genoeg kracht daar. Het gaat niet om de cache, maar om de reken kracht en de eventuele virtualisatie van de processor.

Bron: http://ark.intel.com/products/43537/Intel-Core-i5-430M-Processor-(3M-Cache-2_26-GHz)

@TS,

Ik heb een was lijst met laptops voor je:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/...nJSgfWyGFVW54hC_ROqWf0VMpqplzD_Car8ckrlYJqmJw

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan