Ik zoek Wireless Access Point met ook kabels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Renk

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2009
Berichten
6
Gegroet forum,

Ik zit met een probleem. Omdat mjn huis vrij langwerpig is heb ik een kabel aangelegd naar de andere kant van het huis. Daar had ik een switch/hub op aangesloten die zojuist kapot is gegaan. Ik had die aangelegd om vandaaruit extra kabels richting de tuin en serre te leiden. Omdat aan die kant van het huis mijn draadloze internetontvangst van de router (die aan de andere kant van het huis staat) zeer matig is, wil ik nou een nieuwe switch kopen die OOK draadloos ondersteunt zodat ik overal in huis een goeie draadloze internetontvangst heb.

Na wat zoeken, denk ik te weten dat ik een Wireless Access Point nodig heb. Echter, elke apparaat dat ik aanklik op internet doet niets anders dan 1 kabel ontvangen en die vervolgens om te zetten in draadloos. Dit heb ik nodig maar ik heb OOK nog 4 (ofzo) uitgangen nodig waar ik kabels op kan aansluiten voor m'n xbox 360 e.d.

Kortom, ik zoek een apparaat dat werkt als een hub/switch voor kabels maar OOK draadloos ondersteunt voor mijn laptop. Op internet las ik al van een Range Extender, maar die zijn duur en dan moet ik nog een hub/switch kopen.

Is iemand op de hoogte van het bestaan van het apparaat dat ik zoek en dus draad en draadloos combineert in 1 switch/hub? En kunt u mij ook een bepaald product aanraden?

Mvg,

Renk
 
Dan zit je vast aan een extra router waarbij je op die de dhcp functie uitzet.

Daarnaast is het als je poorten doorstuurt naar een pc of ander apparaat dat je dat dan op een iets andere manier doet.

Je forward vanuit router 1 de poorten naar het ipadres van de 2e router en in de 2e router forward je het naar een pc of ander apparaat
 
Dan zit je vast aan een extra router waarbij je op die de dhcp functie uitzet.

Daarnaast is het als je poorten doorstuurt naar een pc of ander apparaat dat je dat dan op een iets andere manier doet.

Je forward vanuit router 1 de poorten naar het ipadres van de 2e router en in de 2e router forward je het naar een pc of ander apparaat

en kan je stellen dat in principe elke wireless router deze functie ondersteunt? Want in 99% van de gevallen staat 't er niet specifiek bij vermeldt en moet je dus maar gokken dat 't kan.
 
Indien je er geen probleem mee hebt dat de SSID van het tweede netwerk anders is dan aan de voorkant van het huis: ja kan met bijna alle routers. Je hoofd router en tweede router hebben ideaal beide aanpasbare DHCP instellingen

Indien je hetzelfde SSID wilt gebruiken is het wat complexer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan