Illegale activiteiten???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bert Bog

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2007
Geachte mede forum leden,

Al een paar keer valt mij op dat de harde schijf activiteiten laat zien terwijl ik niets doe op de computer. Ik heb ADSL internet, Windows XP Home, SP2 + alle updates en de firewall actief.
Als virusscanner het ik AVG nieuwste versie (7.5) + dagelijkse updates.
Daarnaast heb ik Windows Defender aanstaan en met de kerst Hitman Pro laten lopen die alle spy-troep heeft verwijderd, hoop ik (...)
Ook een deep-virusscan heeft geen resultaten opgeleverd.
Toch zie ik regelmatig het icoontje netwerk oplichten. Met wie communiceert mijn PC dan?

Met taakbeheer zie ik bijna geen CPU activiteit en alleen de niet actieve systeemprocessen op 97 a 99% CPU activiteit staan met een geheugengebruik van slechts 16 Kb.

Wie of wat gebeurd er en hoe kom ik daar achter?

Bert

Dat is toch goed? Er staat ook "niet actieve processen", dus is de CPU vrijwel in rust.:)

Netwerk, als je bijvoorbeeld op internet zit, of een update uitvoert met een programma.
Als je pc verbinding heeft of zoekt met een server.

Zie je verder bij Taakbeheer vreemde processen staan?

Kan ook zijn dat als je pc een poosje niet "werkt" (idle) dat dan bv de virusscanner \hitman \ defender dan een extra scan doen. dat is dan ook wat je ziet.
Als je aan je muiszit stopt de actie ook vrijwel direct!.

Ik weet niet of die '' functie '' bij Windows Defender zit, maar dat is best mogelijk.
In Windows Vista is er ook een functie die iets uitvoert als de pc '' even niks te doen heeft ''.

Van Hitman Pro lijkt me sterk.

Misschien is het handig om process explore te gebruiken.
Dan zien je wat voor processen er draaien en de locatie van het process.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan