illegale windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman2

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
ik zoek op marktplaats naar een laptopje met windows 7 maar steeds als ik een leuke heb gevonden blijkt bij navraag dat de windows 7 versie niet legitiem is. ik heb dat een keer met xp gehad dat ie dan een zwart scherm gaf en ander ongemak en dat wil ik niet. Loop ik met windows 7 het zelfde risico? Of kan ik met een gerust hard een oude laptop kopen die illegaal naar windows 7 is ge-upgrade? of waar moet ik op letten om te zien of het wel goed is gedaan?

(ik ben niet op zoek naar moralistische antwoorden.)

dank alvast
Muman

Het kan allemaal wel maar er is ook veel rotzooi in de omloop en je weet natuurlijk om wat voor een illegale versie het gaat. Hoe je daar het beste mee om kunt gaan mogen we wolgens de huisregels helaas niet bij helpen.

ik vind op het www genoeg over hoe er mee om te gaan en tips en trucs maar die kreeg ik ook voor mij xp en toch heeft het me hoofdbrekens gekost en vooral veel tijd. al die workarounds zijn niet mijn hobby. het apparaat moet gewoon werken. vandaar dat ik vooraf de vraag stel waar ik op moet letten. zijn er kenmerken te vinden waarmee 'men' kan zeggen dat als je die hebt dan is het betrouwbaar.

en ik snap de forum regels dat je geen illegale dingen mag aanprijzen. Dus draai ik de vraag om: als ik een oude laptop koop die oorspronkelijk xp had maar nu met windows 7 wordt verkocht hoe weet ik dan of die legaal is?

Laat, voordat je definitief tot aankoop over gaat, nog bij de verkoper de laptop de laatste updates ophalen.
Wanneer dit zonder foutmeldingen gaat hoef je niet zo bang te zijn voor problemen achteraf.

Das geen garantie.... je hoort wel links en rechts dat er "goed" gepatchte win7 versie zijn die probleemloos updaten...
Bij mijn zwager heb ik Linux Mint erop gezet.... en mijn andere zwager gaat ook vast om...
Verrassend hoe goed de hardware van zijn 9 j oude systeem herkend werd.

Je kunt natuurlijk altijd vragen naar de licentiesticker van Windows 7. Deze zou altijd aanwezig moeten zijn als de versie legaal is aangekocht.

Ik probeerde niet aan te geven hoe je kunt checken op een legale versie, ik probeerde meer aan te geven hoe je echt ernstige licensie problemen voorkomt.

Ik heb hier een illegale versie die ik al jaren heb gebruikt. Was echt een goede versie. (ik gebruik hem niet meer, omdat ik een nieuwe laptop heb met een legale versie)
Maar ik kaon er alles mee, updaten en weet ik veel zonder enige probleem.

Maar ja, dat is geen garantie dat die illegale versie die op die laptop zit, ook zo goed is.

Je zou kunnen overwegen om die laptop te kopen en dan Linux Mint er op te zetten. Gratis, veilig!! en je kan er alles mee wat je normaal doet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan