illegale windows versie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcvogelaar

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Ik heb pas een tweedehans pc voor mijn dochter gekocht alles werkte prima maar met een update blijk ik een illegale versie te hebben er werken nu verschillende dingen niet meer zoals media player mijn tv kaart ook niet meer en nog diverse andere dingen niet meer. HHHHHHHEEEELLLPP wat kan ik hier aan doen.

Het enigste wat je kunt doen is een nieuwe xp cd te kopen dan heb je ook een geldige cd sleutel.
Probleem opgelost.....:thumb:

meneer microsoft rekent daar 130 euro voor om een legale key te kopen en al haar spaarcenten zitten nu in pc aanschaf

mcvogelaar zei:
meneer microsoft rekent daar 130 euro voor om een legale key te kopen en al haar spaarcenten zitten nu in pc aanschaf

Werk jij voor niets, dacht het niet, nou, Microsoft ook niet.
Je bent nier verplicht om produkten van Microsoft te gebruiken, neem Linux, dat is gratis.

Linux is ook een besturingsysteem. Maar het grote verschil met windows is dat het open source is. Dit betekent dat de broncode vrij beschikbaar is. Iedereen kan er op deze manier er aan meewerken. Op die manier krijg je een heel goed besturingsysteem. Dat vele malen stabieler is als windows en ook praktisch geen last heeft van virussen en spyware.

Er zijn verschillende distributies van linux. Ze hebben allemaal hun voor en nadelen.
Ubuntu bijvoorbeeld.
Je kan zelfs gratis een cd laten opsturen, https://shipit.ubuntu.com/ . even een account aanmaken en de cd's vallen gratis in je brievenbus. het kan wel even duren. 2 weken tot een maand.
of je kan hem hier downloaden http://cdimage.ubuntu.com/releases/dapper/flight-7/dapper-live-i386.iso

Suse lijkt me ook geschikt maar deze moet je zelf downloaden en op een cd branden.
http://en.opensuse.org/Released_Version maar de download omvang is wel veel groter.

Denk er wel aan het anders is dan windows. Het is niet zozeer moeilijker, maar ze doen alles op een iets andere manier. De overstap is redelijk moeilijk.

oke LAMP bedankt voor de info maar kan je linux dan zomaar over windows xp pro heengooien of moet ik daar moeilijke dingen voor ondernemen mijn computer ervaring is niet zo groot namelijk.

Sinds versie 6.06 heeft ubuntu een grafische installer dit komt er op neer dat je enkel nog maar wat klik werkt moet doen. Alles wijst voor zich.

oke bedankt ik ga die cd's bestellen en nog een prettige avond verder.

Wat overigens wel belngrijk is, is om een linux distributie te nemen die net wat nieuwer is als je 2de handsje.
de laatste Suse op een compaq pressario uit 1997 gaat bijvoorbeeld niet lukken omdat ook linux dan te zwaar en uitgebreid is.
dus vraag eerst even rond welke distributie van linux goed loopt met een PC zoal die van je dochter.

Verder is linux geen gratis windows dwz windows spelletjes als Quake III zijn daar niet voor te vinden. Wel open office dat is de tegenhanger van MS office.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan