illegale xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Ik heb een pc gekregen met een illegale Windows xp professional erop. Deze wil ik vervangen door een legale versie, zodat ik normaal van alle microsoft updates gebruik kan blijven maken. Nu heb ik zelf de Windows xp home edition upgrade versie, en deze is wel legaal.
Mijn vraag is: Kan ik deze upgrade uitvoeren over die illegale versie heen??
mvrgr. Martin.
 
Je had eigenlijk de andere moeten kopen niet de upgrade die is dubbel zo duur. Anders blijf je eigenlijk illigaal bezig
 
Denk niet dat dit wil
XP pro met een upgradevan xp HOME dus van meer naar minder........nee.
 
Ik denk ook dat dit niet zal gaan. Het is eerder downgraden dan upgraden.

Als het lukt zal er denk ik ook niet om een code gevraagd worden zodat dit ,zoals lamp ook zegt, een illegale versie blijft (lijkt mij tenminste)
 
De upgrade versie had ik nog liggen en ik hoopte het te kunnen gebruiken (een hele nieuwe xp is zo duur).
Is het moeilijk om die illegale xp eraf te halen, vervolgens windows 98 te installeren, en die dan weer te upgraden met mijn legale xp home upgrade versie??
mvrgr. Martin.
 
Ik weet niet zeker of je vanaf windows 98 mag upgraden naar XP, maar als het mag, hoef je 98 helemaal niet te installeren voor je XP installeert. Tijdens de installatie van XP zal gevraagd worden om de cd van een legale Windows-versie, die recht geeft op een upgrade naar XP. Op die manier krijg je ook een veel betrouwbaarder installatie van xp, dan wanneer je XP over 98 zou installeren.

Arthur
 
Bedankt voor de snelle reacties!
Maar ik moet toch zeker eerst de illegale xp deleten (dan heb ik helemaal geen besturingssysteen meer),
Hoe moet dat dan??

p.s. wat een pracht uitvinding deze site!!
 
Vanaf windows 98 mag je upgraden naar win xp. Aangezien je alleen een upgrade versie heb kun je niet beginnen zonder de installatie van windows 98.

Met een bootdisk (opstartdiskette) kun je, als je harde schijf FAT32 ingedeeld is, de harde schijf formatteren.

Heb je een windows 98 installatie cd dan?

Hier kun je een bootdiskette downloaden http://www.mirrors.org/archived_software/www.bootdisk.com/winfiles1/boot98se.exe (bestand downloaden, dubbelklikken. Daarna de aanwijzingen volgen)

Als je windows 98 gaat installeren moet je zorgen dat je het bios ingesteld hebt dat je van A (floppy) wilt opstarten met je opstartdiskette.
 
Lijkt me op de volgende manier het beste te kunnen.

Opstarten met een opstartdiskette van windows 98.

Vervolgens "fdisk" intoetsen (zonder "") en alle partities verwijderen.

Vervolgens nieuwe partities aanmaken in FAT32 systeem.

Daarna met de CD van Windows 98 deze installeren.

Dan als laatste met de Upgrade CD van XP windows 98 upgraden naar XP.

Ik had iets sneller moeten typen.:confused:
 
Zie hier voor een uitleg van het installeren van besturingssystemen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=108518

Tanja, volgens mij heb je geen gelijk dat Windows 98 eerst geïnstalleerd moet zijn. Upgrade-versies zijn wat de software betreft precies hetzelfde als gewone versies. Het enige verschil is dat daarbij tijdens de installatie om de legale cd van een eerdere versie van Windows gevraagd wordt. Dit is in ieder geval hoe het bij Windows 2000 was, en voor zover ik weet is dit met XP precies hetzelfde.

Je kunt XP trouwens volgens mij ook direct van de CD af installeren. Dan moet de opstartvolgorde in de bios zo ingesteld worden dat de computer vanaf het cd-station boot.

Arthur
 
Tanja, volgens mij heb je geen gelijk dat Windows 98 eerst geïnstalleerd moet zijn.

Arthur [/B]


Dat zou natuurlijk kunnen. Misschien dat iemand anders dat nog kan bevestigen? Ik meen mij te herinneren (heeeel lang geleden:D ) dat een upgrade alleen kan over een OUDE (lagere) versie heen.

Maar....wie weet zit ik er helemaal naast. Nu wil ik het eigenlijk ook wel weten hoe het zit.
 
Wat ik in ieder geval zeker weet, is dat het met Windows 2000 zo was. Lang geleden heb ik daarvan de upgrade-versie gekocht, en een zogenaamde "schone installatie" gedaan. Ik had 98 geïnstalleerd, maar ik heb een format gedaan, en tijdens het installeren van W2000 moest ik op zeker moment de cd van 98 in de drive stoppen, waarna de installatie voltooid werd.

Zoals ik al zei, ik weet het niet 100 procent zeker voor Windows XP, maar het zou me verbazen als het met XP niet hetzelfde was.

Groet, Arthur
 
wou toch effe reageren bij het lezen van de posts,

ik denk wel dat de meeste computermensen weten dat je een illegale versie van xp compleet legaal kunt maken met enkele muisklikken...

let wel! ik keur dit helemaal niet goed, integendeel maar wou toch effe kwijt dat het kan.
 
Jefke,
wij zij met z'n allen aan het proberen om de ilegale versie kwijt te worden en dan via een kleine omweg het legaal te krijgen, is in het bezit van de vraag steller en dan kom jij met zo'n opmerking.

Jij weet misschien dat je iets ilegaals legaal kan maken maar daarom hoef je dat nog niet hier te vertellen.
Dat berichtje van jou heeft ook geen toegevoegde waarde aan deze vraag en ook dat is niet toegestaan hier bij helpmij, maar dat wist jij natuurlijkook.
Anders lees de huisregels nog even.




uit de huisregels:plaats evenmin berichten die geen toevoegde waarde leveren aan de thread, m.a.w. nutteloze berichten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan