illigale versie van windows actief op uw computer foutmelding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolfunner

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2010
Berichten
193
hallo,

ik heb sinds een weekje last dat als ik mijn pc soms opstart dat er staat
dat mijn legale windows 7 illegaal is. eerste keer dacht ik dat het een foutje was.
een paar dagen later gebeurden het weer, toen ff een full scan gedraaid. niks gevonden
ik denk het is goed.
totdat net mijn vader roept, die kreeg precies hetzelfde op zijn laptop. toen begon ik wel te twijfelen, hoe kan dit? op zijn pc word nooit iets gedownload het enigste is mails gelezen en op hyves kijken :p. op mijn pc doe ik dan wel veel dingen.
weet iemand wat dit betekent?

nog eventjes wat belangrijke info
mijn pc heeft altijd op windows XP gedraaid. toen wat aanpassingen gedaan dat er windows 7 op kon draaien, via de winkel waar we gekocht hadden windows 7 erop laten zetten.
pc van mijn vader, toen half jaar gelede in de winkel kochten stond er windows vista op, met een actie kon je voor best weinig geld 40,- dacht ik via samsung windows 7 erbij bestellen. via samsung site gedaan enz. en toen cdtje binnen gekregen niks mis mee.

nog eventjes wat je te zien krijgt:
uw windows versie is niet legaal
klik om legaal te maken.
dan staat er onder aan een foutcode maar de code is 0X0 da klopt ook al niet
en dan staat er nog annuleren.
weet iemand wat hier aan de hand is?
 
Volgens mij had ik hier laatst iets overgelezen. Het opnieuw invoeren van je license key zou voldoende moeten zijn
 
Als ik jou was, zou ik toch eens terug gaan naar de winkel waar je dit hebt laten regelen.
Heeft die winkel je een licentie meegegeven en (uiteraard de installatie dvd ) ?
Op de ( vermoedelijk ) upgrade dvd moet die licentie staan.

En "dacht ik" of weet je het zeker.
Indien ja heb je ook daar een licentie van.
Bij het activeren kun je de productcode veranderen. Begin daar maar eens mee.
 
Hi, ik heb dit de laatste tijd vaker gelezen en gehoord. Oorzaak schijnt bij een update te kunnen liggen.
Ervanuitgaande dat ze legale versies hebben geïnstalleerd zou het voldoende moeten zijn om de validatie even opnieuw te doen.
Dat doe je hier: http://www.microsoft.com/genuine/validate/
Even de tool installeren, daarna op doorgaan (oid) klikken en de uitkomst afwachten.

Als de validatie goed gaat dan het probleem (de meldingen enzo) ook gelijk weg. Met rechtermuisknop op Deze Computer -> Eigenschappen, naar beneden scrollen: hier zie je dan staan: Windows is geactiveerd.

Maar...als het weer not-genuine is dan met een boos gezicht naar de winkel die de Windows versies verkocht en installeerde.

Vertel je ons de uitkomst?

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Dat is dus niet de bedoeling.
De juiste reactie is van @Dutchy2050.

En moderators, dit is geen vermaning:(
 
@Glennhoppy: Zoals een collega moderator je al aangegeven heeft in een ander topic zit je op het randje van wat wij accepteren hier op Helpmij.
Tevens is je gezegd oude topics met rust te laten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan