imac 21,5" hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jensvde

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2010
Hallo,

Ik heb een iMac 21,5" uit mid 2011 met een 1tb hdd. Nu na 3 jaar begint de hdd erg veel lawaai te maken. Ook zit ondertussen die 1tb al vol.

Nu zou ik graag een nieuwe hdd kopen. Maar ik zou wat koopadvies kunnen gebruiken.

De hdd zou stil en niet te warm mogen worden. Hij zou ook minstens 2tb opslagruimte moeten hebben.

Zelf had ik al gedacht aan de Western Digital Green 2tb.

Kan ik zo maar de hdd vervangen? Want ik had dit artikel gelezen: http://www.tuaw.com/2011/05/12/owc-replacing-main-hard-drive-with-third-party-is-not-an-option/

Jens

Harde schijf kun je vervangen, mits je weet wat je doet. Al zou ik dan toch een WD black nemen, deze zijn sneller dan de greens.

Aangezien er geen Apple harde schijf in komt zal de iMac de sensor van de harde schijf niet zien en volop gaan blazen. Hier zijn oplossingen voor.

De vraag is eerder of je zelf de harde schijf gaat vervangen, of dit laat doen. De kans is namelijk groot dat je het logicboard stuk maakt bij bij ophoog halen van display(afbreken van de kabel). en dan ben je bijna 1000 euro verder voor een nieuw logicboard.

De iMac openen is geen probleem, ik heb vorige zomer een samsung ssd onder de superdrive gemonteerd. Ik was er al bang voor van die sensor... Misschien is het toch beter een externe schijf te kopen. Bestaan er al mogelijkheden om met thunderbolt naar sata te gaan? Want dan kan ik de 3,5" sata hdd gewoon zo aan de iMac hangen zonder snelheidsverlies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan