Imac beeldscherm vlekken

Status
Niet open voor verdere reacties.

superbieke

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2012
Hallo,
Ik heb last van vlekken in het scherm van mijn imac. Hij komt uit laat 2009 en is 21.5 inch. Mijn vraag is het nog schoon te krijgen of moet ik hem vervangen? Hij heeft geen applecare meer. Zou een 2011 21.5 scherm er ook in passen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Zitten de vlekken op het scherm of "achter"het scherm? Zou je er anders een foto van willen maken?

het scherm van 2011 past er denk ik wel in (als het zelfde Groote is ) en wat voor vlekken? dode pixels?

Glasplaat met zuignappen van tomtom er even afgehaald en scherm goed schoongemaakt, zonder succes. Het zijn zwarte vlekken in de linkerbovenhoek en in het midden, alleen te zien bij lichte achtergrond. Lijkt dus in het scherm te zitten. Apple bellen? of helpen die je helemaal niet meer als je geen garantie meer hebt?

Zie je de vlekken ook als je scherm uit staat en je er onder een hoek van 30 graden naar kijkt?
Eh, ik denk niet dat je van een "super"-bedrijf als Apple support na de garantie termijn kan verwachten. Gigabyte en Asus willen dat nog wel eens doen, maar als je Apple belt, proberen ze je gelijk een nieuwe aan te smeren...

Nee je ziet de vlekken dan niet meer, mijn vraag dus is dit op te lossen of moet ik een nieuw (en duur) scherm kopen? Kan dit dan ook terugkomen?

Weet je zeker dat de vlekken aan de binnenkant zitten? Zou je er een foto van willen maken?

vlekken op scherm iMac 21.5 2010

Ik heb ook last van dit probleem. Vooral bij een lichte achtergrond is het storend. Mijn 21.5 iMac is een midden 2010 model. Het viel mij eigenlijk pas op een half jaar geleden.

Omdat ik geen garantie meer heb, moet ik het tot grote irritatie maar voor lief nemen ben ik bang. Ik wil binnenkort wel mijn HD vervangen door een SSD schijf, en had gehoopt dat er vuil achter het scherm zou zitten. Maar nu lees ik hierboven dat dit blijkbaar ook niet het geval is.

Screen Shot 2012-04-24 at 16.50.09.jpg

vlekken 21.5 & 27 Inch schermen Apple IMac computer

Helaas beste Apple gebruikers zijn deze vlekken ontstaan als productiefout ( geen volledig steriele ruimte in China waar de schermen worden vervaardigd.)

Ik had het zelfde probleem en daar mijn Apple IMac met Apple-care in oktober 2010 is aangeschaft ( 21.5 inch ) had ik nog garantie ( ook trouwens conform de Europese wetgeving ! ) .
Bij mij was de dvd /cd console defect waardoor ik aan huis een monteur kreeg welke ook de vlekken heeft geconstateerd.
Aan Apple via de service lijn gemeld en binnen 10 dagen zat er nieuw midden scherm in.

Ik ben bang voor al diegene welke geen garantie meer hebben of hun Apple-care is afgelopen collectief wat zouden moeten doen versus Apple.
Ik heb nog niet nagekeken of dit een algemeen bekend internationaal probleem is.
Probeer als je merkt dat hierover zeer veel gedupeerden zijn contact op te nemen via Tros radar en Vara Kassa forums c.q. vragen.
Of meld het bij deze consumenten programma's.

Veel sterkte gewenst Apple is niet bepaald de makkelijkste m.b.t. het verlenen van garantie en service.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan