iMac kopen: Wanneer is het beste moment?

Status
Niet open voor verdere reacties.

007 Junior

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2010
Hallo Allemaal,

Ben van plan om op korte termijn een iMac 21,5 inch te kopen, het model van €1199. Nu weet ik niet of het verstandig is om deze nu, tegen het einde van het jaar, te kopen. Of dat ik beter kan wachten tot begin volgend jaar op een update van het model.

Komt er inderdaad begin volgend jaar weer een nieuw model? En is het verstandig om daar op te wachten? Of zou het niet veel verschil uitmaken? :eek:

Als je in de computerwereld wacht op updates dan kan je nooit wat kopen

Ron

Dat is waar, maar voor hetzelfde geld komt er 1 maand later een gloednieuw model uit die een verhoudig stukker beter is dan het model dat je op dat moment net hebt verkocht.

Toevallig heb ik de stamboom van de iMac eens bekeken met de onderlinge verschillen tussen oudere en nieuwe modellen die, voor zover ik zag, niet veel verschillen. Vooral tussen het model 2009 en 2010 zit maar weinig verschil.

Het maakt dus niet uit of ik nu koop of dat ik wacht met de aankoop?

Dat is waar, maar voor hetzelfde geld komt er 1 maand later een gloednieuw model uit die een verhoudig stukker beter is dan het model dat je op dat moment net hebt verkocht.

ja en dan weer een maand later komt er een nieuw model uit zo kan je door gaan

veel verschil zalhet niet zijn

Okee, dan weet ik voldoende. Gewoon kopen en niet verder nadenken over eventuele nieuwe modellen. Dank voor jullie hulp! :d

Nog niet kopen.

Deze maand komen er nieuwe macs uit.

Ik zou wachten tot het eind van de maand.

Ik weet namelijk niet zeker of er ook nieuwe iMacs uitkomen; enigste wat ik zeker weet is van nieuwe Macbooks; maar Macs zouden ook moeten komen.

Laatst bewerkt:
Waar baseer je de iMac-upgrade op?
MacBooks en iMacs worden nooit tegelijk geüpdatet.

Er zijn geruchten dat de MacBook Air binnenkort een upgrade krijgt en dan wellicht ook de MacBooks. De enige geruchten over de iMac zijn dat hij een touchscreen krijgt.

Hè bah, geen touchscreen voor mij hoor! Dan kan ik denk ik maar beter nu eentje kopen. Heb die speculaties inderdaad vandaag ook gehoord van iemand op het werk.

MacBook Air weet ik vrijwel zeker dat daar een nieuw model van komt, van de 'touch' iMac zijn ooit reclamebannertjes uitgelekt, maar dat kan ook fake zijn natuurlijk.

En op het werk zeiden ze dat er inderdaad nieuwe MacBooks ook komen eind deze maand, maar verder niks over een nieuwe iMac.

Bewaar je geduld nog even tot volgende week.

20 oktober is namelijk een Apple Event, als er wat nieuws aan komt dan hoor je dat dan :)
MacBooks worden al door de verschillende Apple-sites genoemd, maar de focus zal waarschijnlijk liggen op de nieuwe versie van Mac OS X.

Dat was het inderdaad! Die nieuwe Mac OS-versie. Daar wil ik dan nog wel op wachten als dat inderdaad gepaard gaat met een nieuwe iMac. Maar ik kan jullie wel verzekeren dat als het nieuwe model uit 'touch' bestaat, ik fijn het huidige ga kopen :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan