iMac start niet meer op, geen inlogscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joop1234

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2014
Ik heb per ongeluk de bestanden in de map /System/Library/PrivateFrameworks/LoginUIKit.framework/Versions/A/Frameworks/LoginUICore.framework/Resources/

verwijderd.

Die zitten in de prullenbak. En daar kon ik niet bij om het terug te zetten.

Ik kan echter de iMac door mijn fout niet meer opstarten. Het scherm blijft zwart. Veilige modus opstarten lukt helaas ook niet.

Wat kan ik doen, wie kan mij helpen?

Joop

welkom bij helpmij.nl

je hebt de installatie cd niet ?

Nee, geen installatie cd. iMac is indertijd door winkel met geïnstalleerde software geleverd. Wat nu?

We hebben de iMac 3 jaar, iets langer. Weekend had ik net updat van josemite opgezet.
Ik woon in Heiloo, dat ligt niet langs de deur. Zou je de stick naar me willen sturen, ik stuur hem terug en vergoed natuurlijk de kosten. Maar wil je dat .... Ik ben bang dat ik niet verder kom zonder nieuwe installatie. Gelukkig het weekend nog via FaceTime Back-up gemaakt. Ik hoot graag van je, Joop

Wellicht staat de recovery-disk er op?

Tijdens het opstarten CMD + R ingedrukt houden tot het Apple logo verschijnt.
Meer informatie over OS X Recovery vindt je hier: http://support.apple.com/nl-nl/HT4718

dat zou ook nog kunnen.
Had ik niet aangedacht.

hallo, gisteravond ging ik zoeken op installatie cd en kwam toen ook op eenlink over herstel cd. ik heb toen de volgende aanwijzing gevolg: de imac aanzetten en direct de alt toets indrukken. kort daarop verscheen op scherm de harde schijf en de herstelschijf. ik heb de herstelschijf gekozen, vervolgens uit een keuzemenu aangegeven dat ik iOS wil installeren, daarop ging alles automatisch: apple checkte mijn mac en ging vervolgens de laatste versie van iOS downloaden en installeren. Daarbij werd er automatisch, zo kwam ik later achter, eerst een back up gemaakt van mijn bestanden. Vannacht opgestaan, nieuwsgierig hoe het er voor zou staan, en de imac functioneert weer prima met Yosemite en alle bestanden keurig terug. Wauw. Hartelijk dank voor jullie meedenken. Top. Joop

mooi dat het gelukt is.
zet je de vraag nog even op opgelost, rechts bovenin je eerste bericht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan