Imac

Status
Niet open voor verdere reacties.

geraarbrtt

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2004
Ik ben van plan een imac 27" te kopen maar zou graag even jullie menig horen voor het volgende: ik zal deze pc gebruiken voor internet, e-mail, films en foto. En af en toe voor een zwaar spel zoals bv battlefield bad company 2.

Mijn vraag is nu wat moet ik kopen?

imac 27" 3,2 ghz intel core i3 ( DUAL CORE)
4gb
harde schijf: 1TB
ATI radeon HD 5670 met 512MB

OF

imac 27" 2,6 ghz intel core i5 QUAD CORE
4gb
harde schijf: 1TB
ATI radeon 5750 met 1GB ( 512MB kan ook)

??? Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Nee ik ben geen mac basher, en ja ik heb ook een mac... dus geen discussie maken van mijn "PERSOONLIJKE MENING", danku

En af en toe voor een zwaar spel zoals bv battlefield bad company 2.

dan zou ik voor een pc gaan, gamen op een mac is niet al te handig (of gebruik bootcamp met windows!)

internet, e-mail, films en foto

voor deze doelen hoef je geen 1000 euro aan een mac uit te geven :D , dat doet een simpele pc ook!

al met al zou ik voor een pc gaan in de prijs 900-1000 (minder dan de imacs) dan heb je een i7 een 5850 (of 5870) en 6gb ram.

wil je toch PERSE voor de mac dan zou ik voor de i5 gaan, vooral dan denkend aan de toekomst!

Laatst bewerkt:
ik ga me met wat mastermindzh zegt
een Imac is duur en voor dat geld kun je vaak een pc kopen die een heel stuk krachtiger is
verder is mac niet echt een OS voor gamen dan kun je beter Windows 7 draaien

dus denk nog even na over wat je wilt
een krachtige pc (die ook mac OS kan draaien)
of een dure Imac die niet echt bedoelt is voor het gamen en ook niet alles zal kunnen draaien

Laatst bewerkt:
Even op de twee andere reageren:

PC = Personal Computer = Computer = ook een iMac. Dus ja al die PC vs Mac reclames slaan nergens op. Eigenlijk moeten ze het noemen Windows vs Mac ofzo

Mocht je echt de functies en kwaliteit en mooiheid willen gewoon voor die i5 gaan, als je het niet zo zeer daarom gaat maar meer om de kracht dan even een Windows-PC samenstellen ;) (en dus niet gewoon een "PC" want dat = iMac.)

Even op de twee andere reageren:

PC = Personal Computer = Computer = ook een iMac. Dus ja al die PC vs Mac reclames slaan nergens op. Eigenlijk moeten ze het noemen Windows vs Mac ofzo

Mocht je echt de functies en kwaliteit en mooiheid willen gewoon voor die i5 gaan, als je het niet zo zeer daarom gaat maar meer om de kracht dan even een Windows-PC samenstellen ;) (en dus niet gewoon een "PC" want dat = iMac.)

sorry om te zeggen, maar neem je het niet HEEL letterlijk, imac = pc? zeg dat eens tegen een mac fan lol!

Maar toch, een windows vs mac is niet reeel... ik heb linux maar zelfde componenten als een windows pc, moet ik dan zeggen , ik heb een windows pc met linux :P?

maar in theorie is het inderdaad windows vs mac, omdat beide systememen op zowel een mac als "windows" pc kunnen draaien

toch blijf ik bij mijn punt dat als je af en toe wilt gamen je toch beter met windows kunt gaan (en zeker met bang for the buck)

sorry om te zeggen, maar neem je het niet HEEL letterlijk, imac = pc? zeg dat eens tegen een mac fan lol!

Maar toch, een windows vs mac is niet reeel... ik heb linux maar zelfde componenten als een windows pc, moet ik dan zeggen , ik heb een windows pc met linux :P?

maar in theorie is het inderdaad windows vs mac, omdat beide systememen op zowel een mac als "windows" pc kunnen draaien

toch blijf ik bij mijn punt dat als je af en toe wilt gamen je toch beter met windows kunt gaan (en zeker met bang for the buck)

Zo letterlijk neem ik het niet hoor, het is toch gewoon zo.

Nou dan heb je een Windows-Linux-PC D:

En je kan trouwens ook Mac OS X zetten op een Windows-PC. En vice versa. Nogmaals, het is zijn keuze.

Zo letterlijk neem ik het niet hoor, het is toch gewoon zo.

Nou dan heb je een Windows-Linux-PC D:

En je kan trouwens ook Mac OS X zetten op een Windows-PC. En vice versa. Nogmaals, het is zijn keuze.

dat zei ik al ja :P zelf draai ik ook hackintosh :) (met gekochte dvd lol)

dat zei ik al ja :P zelf draai ik ook hackintosh :) (met gekochte dvd lol)

Ja daar kwam ik dus mee =.='

Ik heb ook hackint0sh gehad, probleem is dat ik:

= Mijn audio niet werkend krijg (verschillende drivers al geprobeerd (ben even naam vergeten van die bestanden.... idk))
= Als ik update dan werkt ie niet meer
Had Snow Leopard.

Ja daar kwam ik dus mee =.='

Ik heb ook hackint0sh gehad, probleem is dat ik:

= Mijn audio niet werkend krijg (verschillende drivers al geprobeerd (ben even naam vergeten van die bestanden.... idk))
= Als ik update dan werkt ie niet meer
Had Snow Leopard.

heel offtopic :

heb je die van hazard al geprobeert?, die heb ik nu omdat mijn 5850 niet wilde werken met de andere :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan