Image branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

hehe

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
2.109
Hallo allemaal,

Dit is denk ik de beste plek voor deze vraag,de categorie Software, niet besturingsgerelateerd leek me niet aan de orde, vandaar de volgende vraag hier:

Is het mogelijk om een image op een dvd te branden of geeft dat problemen bij het terugzetten van die image. Ik heb nl. een extra image van een complete installatie. Ik kan hem wel op meerdere roms branden maar een dvd formaat zou in principe ook voldoende zijn 1,7 ghz.

Wie weet dit of heeft er ervaring mee?

Greetz
H
 
Een image kan je enkel op dvd branden als de image oorspronkelijk gemaakt is van een dvd. Begrijp je?
Ook omgekeerd. Een image van een cdrom kan enkel gebrand worden op cdrom.
Er bestaan moeilijke ommewegen, maar niet zonder gevaar van kwaliteit en gegevensverlies. Geloof me; die moeite wil je echt niet doen.
 
@ Raymond
dat is idd ook een optie maar ik dacht hier bij niet aan multimedia, dit gaat om een image van mijn harde schijf maar misschien heb je wel gelijk.

@ Kurt
Ik heb de image op een 2e harddisk staan en dus nog niet gebrand. Ik begrijp dus dat dit moet kunnen volgens jou?

Ik begrijp uit jouw verhaal dat als ik hem al op cd had staan dat het dan niet kon, klopt dat, of bedoel je juist dat ik alleen maar images op dvd van dvd kan maken en niet van een ander opslagmedium?

Klinkt ingewikkeld ...
greetz
H
 
Klinkt inderdaad ingewikkeld.
Een image maak je van een cdrom of dvd.
Als je een image hebt gemaakt van een cdrom (een spel ofzo) en je wil die later terug branden, dan kan dat enkel op cdrom (origineel waas ook cdrom).
Hetzelfde geldt voor dvd.
Aangezien jouw image 1,7 Gb is, betwijfel ik dat het van een cdrom gemaakt is. Tenzij het er meerdere waren.
 
Ik denk dat ik misschien niet helemaal duidelijk ben.
Ik heb een image gemaakt van mijn hardeschijf.
Deze is bijna een gyg groot[de image dus].
Het programma wat gebruikt heb is driveimage van powerquest.

Ik heb het niet over kopieren/imagen van cd's of dvd's.

Normaal kan je een image van je besturingsysteem terugzetten en hoef je drivers ed niet opnieuw te installeren, zo'n image kan je branden en bewaren op cdrommetjes. Ik wil echter weten of ik hem ook kan bewaren op een dvd. want dan heb ik nl aan 1 schijf genoeg omdat er op een dvdrommetje wel 1.7gb past.

Hoop dat ik nu duidelijker overkom.

greetz
H
 
Ik heb gelezen dat je met Nero 6 (en up) een image rechtstreeks op dvd kan zetten. Ik veronderstel dat het met een ander progje ook moet gaan.
 
Nou ik ga dat maar gewoon uitproberen denk ik.
Kurt hardstikke bedankt voor het meebreinen...

greetz
H
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan