Image + extra bestand branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreddyM

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2004
Kan ik een image bestand op cd branden en hierbij een separaat bestandje met daarin b.v. een gebruiksaanwijzing voor deze image op dezelfde cd branden.

Als de cd niet afgerond is door Nero kan er zo iets bijgezet worden. Soms wil een heel oude brander nog wel eens niet meewerken.

Hoe weet ik of nero afgerond is. Door niet af te sluiten af zo als hij met het branden van de image klaar is, of kan ik als de cd nog niet vol geschreven is er gewoon nog wat bij branden?

wil je de image file als image op de cd zetten of wil je hem uitpakken zodat de originele files weer voor de dag komen

zodat het op de cd nog steeds een image file is dus.
welk brandprogramma gebruik je

Heb diverse brandprograma's gebruik het meest Alcohol 120% of Nero.

als je in nero een data cd maakt (cd-rom iso) dan kun je er opzetten wat je wilt
sleep eerst het image bestand naar links en dan het bestand wat je er by wilt zetten.

Zojuis met Nero geprobeert op een cd waar de image op was gebrand er het bedoelde bestandje bij te zetten. Dit lukt dus niet. Ik denk dat door het branden van de image de cd is afgesloten.

Nog even wat rechtzetten. Ik brandde altijd met kopieren en backup in Nero en dan image branden naar schijf. Op deze wijze kan ik alleen maar de gekozen image barnden. Ik kan er niets meer aan toevoegen.

Ik kom er nu achter dat als ik de optie dataschijf maken kies ik dan meerdere zaken op de cd kan branden.
Dus een BIN image met mijn bedoelde bestandje.
Nog en vraag start de gebrande cd dan nog wel volgens de image op?

nou verandert de zaak, je wilt dus wel de image uitpakken en op cd zetten.
dit lukt inderdaad niet als je een image brand, want dan kun je er niks byzetten

er is een manier waarop dat wel kan::
open alcohol120%
klik midden op het scherm rechts en selecteer (voeg images toe)
selecteer dan de image die op je harde schyf staat
deze komt nu in alcohol120% te staan
klik dan rechts op de image en selecteer (voer cd in apparaat) kies hier 1 van de axv cd\dvdrom stations
open nu nero
kies voor data cd (cdrom iso)
zoek nu rechts de cd die je by alcohol in een virtueel station hebt gezet
als je die opent zie je alle bestanden die op de cd staan
sleep alle bestanden naar links naar het brand scherm
zoek nu rechts naar het bestand dat je er by wilt zetten
sleep dit ook naar links
nu heb je links alle bestanden van de cd + het bestand wat je er by wou zetten staan
verander nu linksboven de cd naam in die van de originele cd
branden en dan moet het werken

@firebird,

dat gaat niet bij alle images files lukken de meeste cd zijn tegenwoordig beveiligd en als je het op jouw beschreven manier doet wordt de beveiliging niet altijd goed meegenomen waardoor de cd later niet meer wil starten of installeren.

@FreddyM,

wat ik zelf altijd doe is het image file openen met ultraIso en de gewenste files erbij zetten, laat dan door ultraIso er weer een image van maken ( iso / cue en bin / img )

zie afb

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Aan Tazman,

Dit is zeer bruikbaar! Precies wat ik bedoelde. Thanks.
:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan