image In database

Status
Niet open voor verdere reacties.

alain1988

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Beste ik wil in mijn c# programma een foto laten uploaden en deze dan laten tonen in het record overzicht.

in mijn db zit al volgende data:
id ,naam,voornaam,adres,postcode,gemeente,tel,email,gsm en dus wil ik ook foto aan toevoegen

ik zou een appart formulier aanmaken voor het uploaden van de foto(imagehandler.cs) maar ze worden dan wel getoond in het record overzicht(overzichtadressen.cs);

iemand een idee hoe hier aan te beginnen heb het al wat gegooled maar het is allemaal met sql server en ik gebruik service based db

Je kan een cel aanmaken voor een link van de foto. Je kan geen bestanden uploaden in een database

Je kan geen bestanden uploaden in een database

Of het verstandig is is een ding, maar je kan wel degelijk binaire blobs opslaan in databases.

*edit* SQL server IS een service-based DB, dus ik snap dat niet helemaal

Laatst bewerkt:
Wat je misschien kan doen is, de foto laten uploaden, de foto word dan op de server gezet, en er word in link in de database geplaast hoe deze noemt.
voorbeeldje:
Code:
C:/ ---+
        |
          WWW---+
                |
                17022012T152020----+   // map als datum en tijd
                                   |
                                   Test.jpg
in database wordt opgeslagen: C:/WWW/17022012T152020/Test.jpg

Zo zou ik het doen, maar het is uw keuze ;)

Met vriendelijke groetjes, Jim

Laatst bewerkt:
@Jumowns ,

de bedoeling is dat via hetzelfde programma een nieuw subformulier wordt geopend om de afbeelding up te loaden en sluit wanneer de upload voltooid is en ook naar de internet database wordt geschreven

alvast bedankt aan allen ik heb de oplossing gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan