Image maken met GHOST?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flipoo

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2009
Hallo,

Ik wil een image maken met XP en office2007. Ik ga hiervoor Ghost gebruiken.

Heeft iemand handige/nuttige links hier naartoe?

Ik heb dit al vaker gedaan brand ghost op cd en opstarten maar. Maar let op je thebt een tweede harde schijf nodig. Dit process neemt zn 2uur in beslag

2 uur? Dit hangt heel erg af van hoeveel ruimte er wordt gebruikt. xp en office samen 3 gb? dat duurt echt geen 2 uur:S.. Als dat 2 uur duurt ben ik benieuwd hoelang het duurt om mijn harde schijf van 1 tb te back-uppen..

Oke dank jullie wel voor de informatie.

Maar met Ghost maak je dus een image helemaal zelf. Je bepaalt dus zelf wat er wel of niet in komt?

Ja sorry ben een beginner:p

Waar kan ik eigenlijk:( free ghost downloaden? Ik heb een aantal links geprobeerd maar zonder resultaat.

Hallo

Ik ben wat wijzer geworden

Ik heb Acronis True Image gedownload (ik neem aan dat dit ghost 15.0 is)

Maar hoe kan ik alleen XP+Office 2007 imagen? Ik wil natuurlijk geen image van mijn hele C schijf maar alleen van XP+ IOffice 2007.

Onder welke folder zit XP? Dat is toch gewoon c:windows?

Dank jullie allennnnnnnnnnn:D

Ik heb dit al vaker gedaan brand ghost op cd en opstarten maar. Maar let op je thebt een tweede harde schijf nodig. Dit process neemt zn 2uur in beslag

Maar moet je ook je drivers enzo in het image opnemen?

Maar moet je ook je drivers enzo in het image opnemen?

Je moet gewoon van de cd opstarten en hij opent ghost dan en verder maakt hij gewoon een image van je windows en al je programma's. je moet dan kiezen voor To Image dit duurt zeker wel bijna 3 a 4 uur. Ligt eraan hoeveel Bestanden je hebt

Je moet gewoon van de cd opstarten en hij opent ghost dan en verder maakt hij gewoon een image van je windows en al je programma's. je moet dan kiezen voor To Image dit duurt zeker wel bijna 3 a 4 uur. Ligt eraan hoeveel Bestanden je hebt

Ik neem aan dat de CD die je bedoelt een image CD is?

Ik lees ook dat je een bootable cd moet maken enzo?

De inhoud van zo'n Ghost rescue-schijf kan je ook op een bootable USB stick zetten, erg handig. Als je een Image maakt dan hoef je geen files of drivers meer aan te wijzen, er wordt eenvoudig een hele partitie gekozen en daar wordt een 1 op 1 image van gemaakt naar een andere partitie (of externe schijf).

PS Enkele uren klinkt wel bizar, over een C-partitie met 30 Gb aan data doet Ghost nog geen 5 minuten, inclusief compressie.

De inhoud van zo'n Ghost rescue-schijf kan je ook op een bootable USB stick zetten, erg handig. Als je een Image maakt dan hoef je geen files of drivers meer aan te wijzen, er wordt eenvoudig een hele partitie gekozen en daar wordt een 1 op 1 image van gemaakt naar een andere partitie (of externe schijf).

PS Enkele uren klinkt wel bizar, over een C-partitie met 30 Gb aan data doet Ghost nog geen 5 minuten, inclusief compressie.

He dank je wel.

Nog een vraagje:

Ik heb een backup/image gemaakt van mijn D:schijf en heb die opgeslagen op mijn C:schijf. Nu wil ik dit image branden. Moet ik alleen dit image op een DVD zetten of moeten er ook andere bestanden bij? Ik ben bang dat als ik alleen dit image op die dvd zet dat ik niet kan booten. Kan ik met dit image booten vanaf mijn dvd?????

Dank je

Laatst bewerkt:
Nee, de Image alleen is niet voldoende.
Met Ghost kan je toch ook een soort bootable rescue disk maken, je zou daar de image bij kunnen branden.

Nee, de Image alleen is niet voldoende.
Met Ghost kan je toch ook een soort bootable rescue disk maken, je zou daar de image bij kunnen branden.

He dank je!

Ik heb nu een image gemaakt + bootable bestandje dat ik ook op een dvd ga branden, echter is de capaciteit van deze dvd te klein.

Hoe kan ik dit over 2 dvds verdelen?

Had je compressie ingeschakeld bij het maken van de Image?
Bij mij verdeelt Ghost een grote image automatisch in stukken van max 2 Gb dacht ik.
Dat zal je vast ergens kunnen instellen.

Had je compressie ingeschakeld bij het maken van de Image?
Bij mij verdeelt Ghost een grote image automatisch in stukken van max 2 Gb dacht ik.
Dat zal je vast ergens kunnen instellen.

He Arctic Joe,

Ik heb het image op een externe harde schijf gezet (dus ik omzeil dat probleem met die dvds even). Nu pak ik een andere laptop en wil die image daarop zetten. Ik boot, kies Arconis (hiermee heb ik het image gemaakt), maar op het moment dat ik die image laad zegt ie dat die image geen Arconis-bestand is:( en dat die image corrupt is.

Weet je hoe ik dit kan oplossen

Een image kun je niet maken van bepaalde mappen op een schijf maar alleen van de complete schijf.

Met Acronis True Image, kun je kiezen tussen een backup van de computer maken of van de bestanden. Hierbij kies je voor computer. Daarna kun je aangeven van welke schijf je een backup wilt maken (meerdere schijven kan ook)

Om zo'n backup terug te zetten op een andere PC/laptop, heb je de Universal Restore plugin nodig van Acronis (of de andere PC moet exact gelijk zijn aan de PC waarvan de backup is gemaakt)

Een image kun je niet maken van bepaalde mappen op een schijf maar alleen van de complete schijf.

Met Acronis True Image, kun je kiezen tussen een backup van de computer maken of van de bestanden. Hierbij kies je voor computer. Daarna kun je aangeven van welke schijf je een backup wilt maken (meerdere schijven kan ook)

Om zo'n backup terug te zetten op een andere PC/laptop, heb je de Universal Restore plugin nodig van Acronis (of de andere PC moet exact gelijk zijn aan de PC waarvan de backup is gemaakt)

Nee mijn andere laptop is exact gelijk aan die andere laptop maar op de een of ander manier krijg ik dat de image geen acronis bestand is en dat het corrupt zou zijn

Hier moet ik afhaken, ik dacht dat het om Ghost ging.
Succes verder. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan