Image maken met GHOST?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Ik ben wat wijzer geworden

Ik heb Acronis True Image gedownload (ik neem aan dat dit ghost 15.0 is)

Maar hoe kan ik alleen XP+Office 2007 imagen? Ik wil natuurlijk geen image van mijn hele C schijf maar alleen van XP+ IOffice 2007.

Onder welke folder zit XP? Dat is toch gewoon c:windows?

Dank jullie allennnnnnnnnnn:D

Het was hier al geen Ghost meer hoor.....................

Misschien beter de topictitel even aanpassen dan? :cool:

Home > Helpmij.nl Forum > Besturingssystemen > Overige besturingssystemen > Image maken met GHOST?

Misschien beter de topictitel even aanpassen dan? :cool:

Home > Helpmij.nl Forum > Besturingssystemen > Overige besturingssystemen > Image maken met GHOST?

Ik heb als eerst ghost gebruikt, aangezien ik daar problemen meekreeg heb ik toen arconis gedownload. Nu ben ik weer teruggevallen op ghost:(

Kan je dan nog even duidelijk maken wat je probleem met Ghost nu is?

Is je externe schijf met NTFS of FAT32 geformatteerd? Indien FAT32 dan moet je de backup splitsen in meerdere bestanden. Dit kun je opgeven in Acronis en volgens mij ook in Ghost

Sowieso is het verstandig om geen hele grote bestanden te maken. Ik vind bestanden van 1GB wel mooi. Hoe groter hoe meer kans op corruptie.

Doe ook eens een foutcontrole op je externe schijf, misschien is de disk niet goed meer en raakt hij daarom corrupt

Kan je dan nog even duidelijk maken wat je probleem met Ghost nu is?

He Arctic Joe,

Ik heb dus een Ghost-image bestand gemaakt (7Meg). Nu wil ik deze image op een andere (identieke ) Laptop plaatsen.

Ik boot met een Hiren bootcd, dan kan ik in het menu voor Ghost kiezen.

Ik kies voor Ghost normaal (want je hebt meerdere ghost op die bootcd; zoals Ghost met netwerkmogelijkheden etc etc etc).

Daarna kies ik voor Disk >from Image...maar als ik deze image zoek, die ik op mijn usb zet, krijg ik die niet te zien. Mijn USB is als het ware leeg, terwijl ik echt wel een image -bestand heb staan op mijn USB.

Ik kan dus wel mijn USB aanklikken binnen ghost (als ik restore) maar die image bestand zie ik niet op mijn USB.

Dat is ongeveer het probleem.

Weet jij ongeveer waar ik moet zoeken?

Dank je

Is je externe schijf met NTFS of FAT32 geformatteerd? Indien FAT32 dan moet je de backup splitsen in meerdere bestanden. Dit kun je opgeven in Acronis en volgens mij ook in Ghost

Sowieso is het verstandig om geen hele grote bestanden te maken. Ik vind bestanden van 1GB wel mooi. Hoe groter hoe meer kans op corruptie.

Doe ook eens een foutcontrole op je externe schijf, misschien is de disk niet goed meer en raakt hij daarom corrupt

Ik heb mijn externe harde schijf niet geformateerd. Het is een externe harde schijf waar meerdere data opstaat.

En hoe zou ik deze externe harde schijf moeten formateren (zowel FAT als NTFS)?
Dank je

Laatst bewerkt:
Moeilijk te zeggen, wat is de extensie van de Image?
Eindigt die op .GHO en wat is de versie van Ghost die je gebruikt?

Is de Ghost versie op de Hiren's schijf dezelfde versie van Ghost als waarmee je de Image gemaakt hebt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan