image maken met nero

• Onderwerp starter Onderwerp starter ajc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ajc

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2001
graag wil ik zelfgemaakte dvd's als image op een harde schijf bewaren.
Ik heb nero 9, maar kan niet vinden of dit programma dat ook kan, iemand een idee?
Ik heb inmiddels imgburn gebruikt, dat prima werkt, maar wil graag ook weten of nero het kan. Geeft dit image branden en later daar weer een dvd van branden ook kwaliteitsverlies?
alvast bedankt

Nero kan het ook...

Kies bij het branden als doel niet je dvd brander, maar de Nero Image Burner en geef een doelmap op.

Geeft dit image branden en later daar weer een dvd van branden ook kwaliteitsverlies?

Lijkt me niet dat het kwaliteitverlies geeft tenzij je het op een half werkend dvd-speler laat lezen met slechte lezer dan waarschijnlijk wel.

Byee VRC

bedankt voor jullie reacties
mrmusic: hoe kom ik op dat punt?
als ik de dvd wil branden, krijg ik als keuzes alleen mijn branders en heb ik dus inderdaad een kopie maar geen image en de nero image burner kan ik al helemaal niet vinden

Tussen die branders hoort ook een image recorder te staan!

ok, ik snap hem en heb nu een mooi rijtje images staan.
volgend probleem bij een testje: nero wil ze niet branden (imgburn wel).
huidige recorder is ok, schijftype is ok, imagebestand wordt weergegeven maar in grijs en de knop branden is ook grijs en werkt niet. Doe ik nog iets fout of is nero fout

Wat probeer je nu te doen dan?
De images weer op DVD te branden?

ok, ik snap hem en heb nu een mooi rijtje images staan.
volgend probleem bij een testje: nero wil ze niet branden (imgburn wel).
huidige recorder is ok, schijftype is ok, imagebestand wordt weergegeven maar in grijs en de knop branden is ook grijs en werkt niet. Doe ik nog iets fout of is nero fout

Wat voor type images? iso, bin, nrg, uif??

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090104121323AADfgHT

http://ryan.ifupdown.com/2008/10/31/burning-iso-on-nero-9/

Byee VRC

Wat denk je, als ze gemaakt zijn met Nero......

iso of nrg maar dat zijn dus 2 keuzes en niet duidelijke welke en hiervoor had hij ook al images gemaakt maar niet met nero. Dus wie zegt dat hij alle images met nero gemaakt heeft?

iso of nrg maar dat zijn dus 2 keuzes en niet duidelijke welke en hiervoor had hij ook al images gemaakt maar niet met nero. Dus wie zegt dat hij alle images met nero gemaakt heeft?

Daar gaat het hele topic toch over, images met Nero!!!

maak ik van de dvd's met imgburn images, dan hebben ze als extensie iso, maak ik van dezelfde dvd's met nero images, dan hebben ze als extensie nrg, dit schijnt eigen te zijn voor nero
ik wil ze bewaren op een aparte harde schijf voor het geval de dvd's beschadigd raken
maar ik wilde even testen of nero deze nrg bestanden ook weer terug kan branden op een dvd, nou nee dus
ik begin met nero start smart, kies voor back-up, schijf kopieren,kies dan voor schijfimage of opgeslagen project, kies een nrg bestand, dat komt in de regel te staan maar blijft grijs, evenals het vakje branden (dit geldt trouwens ook voor een iso bestand)
ik hoop, dat ik zo duidelijk ben geweest

Bij de brander nu wel je ECHTE DVD brander weer gekozen en niet de image brander?

ja, ik heb er zelfs drie, een losse brander, een losse blu-ray brander en die in mijn laptop, geen van alle doet het

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan