Image maken van C-Schijf zonder diskettestation

Status
Niet open voor verdere reacties.

Teebee

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2006
Berichten
157
Ik heb vroeger eens Norton Ghost gehad, en deze maakte een bootable diskette aan, waarmee je images kon maken/terugzetten als je vanop diskette opstartte.

Nu heb ik een pc waar geen floppydrive meer inzit, en zit ik met de gebakken peren, want nu heb ik geen flauw idee hoe ik een image ga kunnen maken van mijn C-schijf, en deze later terug ga kunnen zetten.
Ik heb liggen zoeken op google naar een bootable ghost usb/cd, maar verder dan lezen ben ik niet geraakt. Of een andere tool die vanop CD start waarmee ik een image kan maken en achteraf terugzetten.

Kan iemand mij verder helpen?
 
de nieuwste versie van ghost zet een image naar cd en maakt die meteen opstartbaar.
moet in je bios wel staan dat de eerste boot device de cdrom is.
 
Kan ik die cd achteraf ook gebruiken om op andere pcs images te maken?

Als ik nu over 3 jaar een nieuwe pc moest kopen, moet ik dan eerst opnieuw Ghost installeren, en deze een image laten maken op cd, of kan ik met die andere bootcd een nieuwe image maken op de nieuwe pc, en deze vanaf een andere partitie/hd achteraf terugzetten?
 
nieuwe pc nieuwe image....daar zul je niet aan ontkomen.
 
Ik bedoel eerder dat ik met die oude cd kan booten, en daar dan een nieuwe ghost image mee kan maken op die nieuwe pc, en deze achteraf kan restoren.

Met mijn diskette kan/kon ik pc opstarten, en dan een nieuwe image maken op een andere partitie/HD.
 
als je een nieuwe pc koopt dan heb je volgens mij geen image nodig maar gewoon de cd waar je besturingsysteem opstaat.
de computers van deze tijd starten allemaal vanaf cd/dvd op hoor.
En de besturingsysteem cd/dvd zijn ook allemaal zelf opstartbaar.......
een image maak je eigenlijk voor het geval je HD stuk gaat en je alleen een harddisk plaatst.
Dan heb je alles snel weer staan zoals je het had.

Een nieuwe pc zal je toch eerst moeten inrichten voordat je daar een image van maakt.
 
Ja, ik begrijp wel wat je wil zeggen, maar ik zet toch 1-2x per jaar een image terug. 2 minuten werk ipv 2 uur liggen wachten.

Eenmaal ik XP + office geinstalleerd heb en alle updates binnengehaald maak ik een image welke ik achteraf gebruik.
Nu zit ik op het moment met een cleane XP + office + alle updates, en wil ik een image maken.
Of kan je tegenwoordig misschien vanuit XP een image maken en achteraf terugzetten terwijl je in XP zit?
 
een image terug zetten als je in het besturingprogramma zit...nee dat zal niet gaan.
Dan heeft een image ook geen zin....
je zegt het zelf al ...je wilt clean beginnen.....
ik zet mijn image naar een netwerkschijf en vanuit daar kan ik het zo terug zetten.
 
Lol, zo geraken we niet verder :D

Nu weet ik nog steeds niet hoe ik een image kan maken, zonder in XP te zitten, znder diskettestation, of Ghost geinstalleerd te hebben.
 
gewoon een floppy drive kopen en inbouwen.

meest eenvoudige oplossing.
 
je koopt de nieuwste versie van ghost.
die installeer je
dan maak je een image op cd/dvd
die wordt meteen opstartbaar gemaakt als jij daar toestemming voor geeft.
je wilt de image terug zetten.
cd/dvd erin computer aanzetten en laten booten van cd/dvd
image terug zetten
gereed.
 
Ja, denk ook dat ik ergens Norton Ghost ga halen, ofwel een floppy drive lenen en eventjes aankoppelen. Maybe uit een oude kast van mij slopen.
 
Laat even weten of het gelukt is ;)
 
Welke versie van Ghost heb je?

Als die op cd staat,dan is die waarschijnlijk "bootable".

Greetz
 
Ik heb v12.0 eventjes mogen lenen van een collega, maar begin al een beetje ongerust te worden lol.

Ik zie zo snel niet staan hoe ik een
de nieuwste versie van ghost zet een image naar cd en maakt die meteen opstartbaar.
maak. Ik koos om een image te maken van C-schijf, en deze op te slaan op mijn E-drive, welke mijn dvd+rw is, maar blijkbaar mag dat niet. dan geeft hij een error en wil hij niets wegschrijven op dvd.
 
Welke error geeft hij precies?
 
gewoon dat hij het recovery point niet op dvd+rw kan/wil wegschrijven. Dan maar eerst een externe HD aansluiten en daar de backup opzetten.
 
Zou dat liggen aan de RW ? anders zou je het een keer kunnen proberen op een normale?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan