Image maken van losse mp3 bestanden/mappen

• Onderwerp starter Onderwerp starter sdr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sdr

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2001
Hallo, ik heb een hardeschijf vol staan met mp3 bestanden en die wil ik graag bewaren omdat ik een andere schijf ga gebruiken.
Nu wil ik al die mappen met mp3 bestanden op een dvd branden, maar dan wel als image.

Ik wil dus van een map een iamge maken en dan die met nero als data op een dvd branden.

Maar hoe doe ik dat,ik wil niet eerst van 100.000 nummers eerst een audio maken om er dan weer een iamge van te maken.

Wie heeft de oplossing voor mij.

Vraagje... waarom een image? Mp3 bestanden zijn gewone databestanden en kun je dus heel eenvoudig met bijvoorbeeld Nero op een CD of DvD branden [zonder ze eerst audio te maken]... Gewoon "sleur en pleur" [drag and drop] Als je er een image van maakt moet je dat daarna weer precies zo terug zetten. Dus je flexibiliteit gaat verloren....

Om de capaciteit [iets] te verhogen zou je ook [met WinRAR] .rar bestanden van de mappen kunnen maken.....

Volgens mij is het niet mogelijk om van een aparte map een image te maken. Je kunt de muzieknummers toch ook gewoon als data op een dvd bakken? Trouwens, wat een image betreft, betwijffel ik of je die later wel op een andere nieuw ingerichte schijf terug zou kunnen zetten.

Ik heb als test de mp3's als data op een dvd gebrand [merk platinum 8speed] en toen geprobeerd om de mp3's weer terug te zetten naar de hardeschijf , hij stopt er op een gegeven moment mee, ook in delen terug zetten lukt niet, dus vandaar dat ik een andere manier zoek.

ps. Meerdere pc's gebruikt met hetzelfde resultaat.

Dat is zeer vreemd... dit moet gewoon werken, mogelijk is er iets heel anders aan de hand.... ik maak al jaren back-ups van mijn mp3 bestanden op die manier..... Maar kun je het eens proberen door van zo'n complete map een RAR te maken en die te branden, vervolgens weer terug te zetten en uit te pakken? Een image is niet de juiste weg .....

Wat dan wijsheid is weet ik ook niet. Heb er zelf geen ervaring mee maar m'n kleinzoon heeft er ook weleens over dat hij niet alle bestanden van dvd terug kan zetten. Is het een idee om de bestanden te uoloaden naar b.v. yousendit.com je zou zoiets kunnen doen vlak voordat je van schijf wisselt om de bestanden daarna direct weer te downloaden. Je kunt tot 10GB uploaden. Duurt wel even, maar ja.

ErpCity we zitten elkaar wel op de hielen.

Laatst bewerkt:
For the sake of arguments, heb ik het nu nog weer even gedaan.... gewoon Nero Burning ROM, sleep complete mappen met tientallen mp3 's erin naar de CD schijf, heb 'm gebrand en daarna weer alles terug gesleurd naar de harde schijf...... geen bit verloren gegaan.....

Je zou een Norton Ghost image van je partitie kunnen maken, waar je mp3's op staan, Alleen werkt het terug zetten vanaf cd/dvd niet altijd lekker met Ghost of je moet al een net zo grote partitie kunnen reserveren om de Ghost image op te kunnen zetten. Gewoon als Data op dvd branden, is ook in mijn ogen de makkelijkste en betrouwbaarste manier.

Bedankt allemaal voor jullie reactie's.

Ik heb er dus nog steeds problemen mee om het terug te zetten.

Het proggie van maxtor of van WD geven aan dat er geen fouten zijn aangetroffen, dus de hardeschijven zijn goed.

Ik ga wel even verder ermee.

Bedankt

sdr zei:
Bedankt allemaal voor jullie reactie's.

Ik heb er dus nog steeds problemen mee om het terug te zetten.

Het proggie van maxtor of van WD geven aan dat er geen fouten zijn aangetroffen, dus de hardeschijven zijn goed.

Ik ga wel even verder ermee.

Bedankt

Ja ik ook, Vraagje
>>>>Hallo, ik heb een hardeschijf vol staan met mp3 bestanden en die wil ik graag bewaren omdat ik een andere schijf ga gebruiken<<<<<<

Hoe ga je andere schijf gebruiken ,dit is mij niet duidelijk??

BANDIT123 zei:
Ja ik ook, Vraagje
>>>>Hallo, ik heb een hardeschijf vol staan met mp3 bestanden en die wil ik graag bewaren omdat ik een andere schijf ga gebruiken<<<<<<

Hoe ga je andere schijf gebruiken ,dit is mij niet duidelijk??

De schijf die gaat in de pc van mijn zoontje, ik heb twee nieuwe sata schijven.
Dat is de reden, niet dat die zo belangrijk is overigens.

sdr zei:
De schijf die gaat in de pc van mijn zoontje, ik heb twee nieuwe sata schijven.
Dat is de reden, niet dat die zo belangrijk is overigens.
Waarom zorg je niet dat alles, qua besturingsysteem en software, geinstalleerd is op je nieuwe schijven en zet je de oude schijf als slave erbij(ga er vanuit dat die nog IDE is). Je kunt dan makkelijk alles over kopieren. Ik zeg kopieren, want als het tijdens kopieren vastloopt, dan hou je nog een backup.

Laatst bewerkt:
BANDIT123 zei:
Dat bedoel ik ,Bedankt voor het type werk@crash:D
Graag gedaan.:p

@sdr,

Je moet wel zorgen dat de pc vanaf je SATA opstart, ander kun je conflicten met je oude schijf krijgen.

crash zei:
Waarom zorg je niet dat alles, qua besturingsysteem en software, geinstalleerd is op je nieuwe schijven en zet je de oude schijf als slave erbij(ga er vanuit dat die nog IDE is). Je kunt dan makkelijk alles over kopieren. Ik zeg kopieren, want als het tijdens kopieren vastloopt, dan hou je nog een backup.

Heel simpel omdat de schijf in de pc van mijn zoontje gaat.

Ikke ook niet snappe.:confused:

Je gooit eerst de data over, daarna bouw je hem in de andere pc.

Laatst bewerkt:
Laat maar zitten beste mensen, mijn vraag heb ik duidelijk gesteld en daar is op dit moment geen oplossing voor.Dat is dan voor dit moment jammer.

Ik wil de bestanden niet overzetten op de andere schijven omdat ik dan meteen weer 160Gb kwijt ben.En dat wil ik niet.

Jammer, maar dat kwam niet duidelijk over. Het enige blijft dan volgens mij toch backuppen op DVD over.:confused:

Als je problemen ondervindt met het terug zetten van de mp3's, is het zeer raadzaam om eens op halve snelheid te branden, dit komt de kwaliteit zeker ten goede. Test maar eens uit.

ps'je:

Waarom staat deze vraag als opgelost, terwijl ts de vraag nog niet opgelost vindt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan