image.nrg; wat die ik ermee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

brammetje82

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2001
Hoi Lezers,

Ik ben vandaag aan het proberen worst te maken van een bin en cue bestand. Aangezien ik ze niet wil branden op cd-rom had ik iets gelezen over een virtuele drive. Ik heb dus vervolgens Daemon Tools gedownload en daar het cue bestand ingelezen. Vervolgens ben ik naar Nero gegaan om daar dit cue bestand op de virtuele drive te branden. Toen dat gebeurt was kreeg ik een bestand Image.nrg maar wat doe ik daar in vredesnaam mee? Wie weet er raad.

Mvg,

Een leek..

rechter muis op het door jouw gemaakt image bestand en danzal er iets staan als mounten of image invoeren dan kan je het met je virtuele dvd drive afspelen.
Branden met je virtuele drive gaat niet lukken.

Het bestand image.nrg is een kopie van jou brandproces. Nero heeft een optie om een kopie van het brandproces op de harde schijf op te slaan.

In jou geval kun je hem dus wel weggooien, aangezien je nu dus 2x hetzelfde bestand hebt: 1x in .nrg formaat en 1x in .cue/.bin formaat.

Het enige wat je met een virtuele drive hoeft te doen is het bestand mounten en vervolgens kun je hem gebruiken net als een echte cd/dvd.
Je kunt hem via Deze Computer benaderen en vervolgens de setup van de disc draaien.

Tha Devil zei:
Het bestand image.nrg is een kopie van jou brandproces. Nero heeft een optie om een kopie van het brandproces op de harde schijf op te slaan.

In jou geval kun je hem dus wel weggooien, aangezien je nu dus 2x hetzelfde bestand hebt: 1x in .nrg formaat en 1x in .cue/.bin formaat.

Het enige wat je met een virtuele drive hoeft te doen is het bestand mounten en vervolgens kun je hem gebruiken net als een echte cd/dvd.
Je kunt hem via Deze Computer benaderen en vervolgens de setup van de disc draaien.

Bedankt dit was wat ik zocht, nu ben ik erachter hoe het werkt! :thumb:

Even zoeken bij opties.

Er staat ergens dat hij een image naar een bepaalde plaats op de harde schijf gaat opslaan dacht ik. Kwestie van daar even rondzoeken dus.

Het is beter om een nieuwe vraag te starten, een vraag in een vraag maakt het voor iemand anders zulke dingen op te zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan