• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Image plakken in cel excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

aat21

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2004
Wie kan me helpen?

Ik wil een plaatje (image) in een cel in Excel 'plakken'. Dus op zo'n manier dat ik hem kan gebruiken in een formule.

Wie helpt me?

Gr.

Hoi aat21,

Excelwerkbladen hebben een grafische laag boven/voor de cellen waarin afbeeldingen, tekeningen etc komen te staan. Het is niet mogelijk een plaatje in en cel te zetten of te gebruiken met een formules.

Het is wel mogelijk een macro te schrijven waarin je een plaatje toevoegt, en dat die macro automatisch start als de celwaarde aan een voorwaarde voldoet. Maar dat vergt wel gedegen kennis van VBA.

Groeten,

Richard

dit is mooi. heb zelf een excelsheet gemaakt voor de basisschool om rapporten te maken. Is natuurlijk mooi om daar de pasfoto's van de leerlingen bij te doen. Mijn vraag is natuurlijk waar moeten dan die pasfoto's komen. Kom hier niet helemaal uit!
oftewel waar zit die pictable verborgen!

Zou erg gaaf zijn als dit zou lukken

gr.

Mikkie

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan