image terug zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sigma

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jan 2003
Berichten
3.090
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem.
Heb enige tijd geleden een image gemaakt van mijn harde schijf met ME als besturingssysteem.
Hierna geformateerd en XP geinstalleerd.
Het systeem draait nu dus onder XP.
Ik heb vier partities waarvan twee in gebruik.
Nu wil ik de image terugzetten op een lege partitie, echter dit lijkt alleen te kunnen wanneer ik ME de hoofdpartitie geef.
Ik wil echter XP als hoofdpartitie blijven draaien en daarnaast de ME partitie hebben.
Wie heeft een goed advies.

Mvg Sigma
 
volgens mij kan dit niet en had je een dualboot aan moeten maken, waarbij je ME dus gewoon had moeten laten staan en vanuit ME op een andere partitie XP had moeten installeren.
 
Zou iemand hier nog iets zinnigs op kunnen zeggen.
Ik bedoel iets meer dan het kan niet.
Graag wil ik weten waarom niet.
Of misschien kan het wel want de eerste antwoorder lijkt niet 100% zeker van zijn zaak.
Alvast bedankt.
 
kan inderdaad niet.

windows me wil naar een c-partitie.

windows xp kan op een andere.

vervolgens vereist dual boot een bootmanager.

is vrij simpel maar ik weet er het fijne niet van.

feit blijft dat de "eerste beantwoorder" een naam heeft en een persoonlijkere respons verdiend.

gegroet vraagsteller.
 
Kan wel, als je beide partities met de Ossen als primary partities instelt. Met XP beheer je dan middels een boot menu waarin je wilt opstarten.

Je kan dan gewoon de image gebruiken die je hebt.

- stel met Partition Magic in dat de partitie waar ME op komt ook primary wordt
- zet de image terug op die partitite
- pas boot.ini van xp aan
 
Hartelijk dank voor het wijzende vingertje, maar ook jij helpt me niet verder.
 
Hallo Tears,

Bedankt voor het reageren.
Wat bedoel je met Ossen?
operating system misschien?
En waar en hoe stel ik dit in?

Alvast bedankt
Sigma
 
os = operating system :D [sorry]

In partition magic rechtsklikken op de partitie en dan kan je dat in het menu vinden. De procedure is enigszins tricky, omdat je twee c: schijven krijgt als het ware.

Ik zal eens een handleiding opzoeken.
 
Hallo Tears,

Zie in Part magic idd na rechtsklikken een aantal opties onder andere nieuwe label geven aan de partitie.
Maar mijn XP staat op C en de E partitie is leeg en daar zou ik de image met ME op willen zetten, deze is 10 gig dus groot genoeg lijkt me.
Vind het wel gevaarlijk om E ook C te gaan noemen, start mijn computer dan nog wel op?

Mvg Sigma
 
Je kan je beter eerst flink inlezen over dual boots, want de eerste keer dat ik zoiets zelf deed liep niet echt soepel. Elke stap moet goed gaan en bij fouten is het lastig te repareren (maar wel mogelijk).

Je klinkt niet echt vol vertrouwen, dus maak wel eerst een image van xp, zodat je dat makkelijk kan herstellen.

Start: http://www.labmice.net/Windows2000/install/dualboot.htm
 
Bedankt Tears,

Ga me goed inlezen en dan ga ik het proberen, want mijn kennis is idd nog onvoldoende op het gebied van dual boots.

Mvg Sigma
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan