Image teruggezet, verkeerde driveletter systeemschijf, systeem start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunsnow

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Hallo allemaal,

Sinds gisteren heb ik een vervelend probleem.

Heb een oude image terug gezet. Na het terug zetten wilde ik mijn notebook opnieuw opstarten. Alleen lukte dit niet. Het systeem gaf een foutmelding van ontbrekende gegevens op de c: schijf. Naderhand bleek dat de systeem schijf de driveletter d: heeft gekregen. De c: was om ombekende redenen toegekend aan een verborgen partitie van 100Mb waarop enige data staat van Windows 7. Volgens mij maakt Windows 7 deze partitie standaard aan.

Heb al geprobeerd om een nieuwe image terug te zetten, maar heb dan alleen de mogelijkheid om de image terug te plaatsen op d:. Heb ook al geprobeerd de windows 7 schijf op te starten, maar deze wordt om onbekende redenen nu niet herkend.

Weet even niet hoe ik nu verder moet. Wie o wie kan mij verder helpen? Wat er mijns inziens moet gebeuren is:
1. dat de verborgen partitie die nu de drive letter c: heeft gekregen weer een verborgen partitie moet worden.
2. na de 1e actie moet de systeempartitie die nu de d: schijf heet weer worden benoemd als c: schijf.

Na uitvoeren van de acties zou het systeem weer moeten werken. Vraag me alleen af of het kan wat ik wil. En vooral hoe ik dit ga aanpakken.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Hartelijke groet,
HvG

1. dat de verborgen partitie die nu de drive letter c: heeft gekregen weer een verborgen partitie moet worden.
2. na de 1e actie moet de systeempartitie die nu de d: schijf heet weer worden benoemd als c: schijf.

De image gewoon op D:\ zetten ... die veranderd daarna gewoon weer in C:\ ..

Beste Terrarabo, ik zie nergens deze vraag 2x open staan. Zou je 'm weer op willen zetten. Heb deze vraag net bij mijn schoonouders geplaatst. Wonen hier kleine 10km vandaan, anders moet ik vraag opnieuw stellen via de pc van hun. Antwoord nu via mIjn telefoon en dat is niet echt een succes.

Alvast bedankt. Hartelijke groet, HvG

Ik heb ook een vergelijkbare situatie. True Image geeft voordat ik de image terugzet ook aan dat hij op D: komt, maar nadat ik de image teruggezet heb start hij netjes als c op. Wat je ook kunt doen is alle partities verwijderen en dan de image terugzetten.

Dank voor jullie reacties. Alleen heb ik nog wel te maken met de verborgen partitie die nu de c: schijf is. Hoe los ik dat op?

Die zou je eventueel kunnen verwijderen, die partitie wordt eigenlijk gebruikt om je PC opnieuw te kunnen installeren naar fabrieksinstellingen, maar aangezien je met images werkt, kan die weg (en deze evt aan je C:\ bijvoegen - groter maken).

Waar kan ik deze partitie beste mee verwijderen? In Acronis vind ik deze optie nergens. Kan dit met G-parted?

Heb in gparted gekeken. Zag dat achter die kleine c: schijf boot staan. Heb deze optie aangevinkt achter de d: schijf die juiste systeem bevat. Krijg nu melding bootmgr ontbreekt. Ook niet de oplossing dus. Iemand nog andere suggesties?

Heb nu in gparted die kleine 100Mb partitie op boot gezet zoals het stond. Daarnaast optie hidden aangevinkt. Nu heeft mijn systeemschijf weer driveletter c:. Alleen opstarten lukte nog niet. Dus nu opnieuw image terugzetten maar dan wel gelijk op c: schijf. Kijken of 't hierna werkt.

Nog 30 minuten wachten tot image is teruggezet. Ik hou jullie op de hoogte.

Dat gaat nu wel werken, op D:\ zetten of C:\ op "hidden" komt op hetzelfde neer in deze :D

Wel voorzichtig zijn..
men roept erg snel "verwijderen" maar dat kan ook een hidden recoverydeel zijn wat je dan kwijt raakt. Dus controleer eerst gooed of het echt niets belangrijks is!

Als je via re.muis op computer naar beheer naar opslag gaat dan kan je de partitieletters gewoon wijzigen.
verander eerst de een zodat de C vrijkomt en wijs dan de c toe aan de juiste partitie.

Wel voorzichtig zijn..
men roept erg snel "verwijderen" maar dat kan ook een hidden recoverydeel zijn wat je dan kwijt raakt. Dus controleer eerst gooed of het echt niets belangrijks is!

Dat is al aangegeven, maar als je met images werkt, gebruik je dat niet.

Dat is al aangegeven, maar als je met images werkt, gebruik je dat niet.

In de regel wel ja, maar toch ben ik het niet helemaal met je eens...een vriend van mij wil meer leren van pc's en is aan het werk met images en verschillende hardware op zijn pc etc...hij heeft zijn recovery partitie er ook nog op want als hij klaar is wil hij zijn oude hardware en ultimate versie er weer op terug.

Maar dat komt idd niet veel voor XD

Nou het werkt nog steeds niet. Krijg nu melding pxe-e61 media test failure, check cable. For Realtek RTL8100E/8101E Fast Ethernet Network Adapter v1.02. Weet iemand wat dit kan zijn?

Volgens mij probeert je systeem nu te booten vanaf de netwerkkaart, heb je de bootvolgorde in je BIOS gewijzigd toevallig ?

Nee boot volgorde niet gewijzigd. Ben niet in Bios geweest. Snap er helemaal niets van. Ga weer paar stappen terug en vink weer boot aan bij 100Mb hidden partitie. Kijken of dat helpt.

Heb nu boot weer aangevinkt zoals het stond. Kom er net achter dat ik mijn originele Windows 7 schijf niet kan gebruiken omdat deze een upgrade versie betreft. Dat is reden waarom schijf niet herkend werd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan