image terugzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sont

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2004
Berichten
188
beste mensen,

heb een backup geamaakt met ghost van mijn c partitie.
staat op d.(ook ghost exe in de backupmap)
mijn c is opnieuw hersteld waardoor ik een kale c omgeving heb.
nu ik probeerde image terug te zetten loopt hij vast....
wel is mij van de week een keer gelukt om die partitie terug te zetten..... maar nu loopt hij vast.
waardoor ik steeds mijn c moet hertsellen naar een kaal systeem.........
backupfile interupt?????????
wie weet hier iets op???????????????
deze vraag komt van een ander pc die wel werkt .(van mijn vriendin en daar mag ik alleen maar op mailen,niet rommelen vandaar)

:D
 
Je start met een bootdiskette op naar DOS en start daar Ghost.exe vanaf je Recovery partitie? Als Ghost dan vastloopt tijdens het terugzetten, dan zijn er volgens mij 2 mogelijkheden. Ofwel je C: partitie is niet in orde, ofwel de Ghost image is corrupt. Ik hoor niks over foutmeldingen; komen die dus ook niet? Misschien zou je eens een nieuwe Ghost image kunnen maken om te kijken of daar hetzelfde probleem optreedt. Overigens zou ikzelf zowel het maken als het terugzetten van een Ghost image altijd doen in DOS.
 
soms heeft hij een blauw scherm met een fatale fout
andere keer start de pc weer opnieuw op met als gevolg dat hij een ongeldig systeem heeft.
waardoor ik opnieuw moet installen( de c schijf )als ik ghost opstart vliegt hij zelf naar dos mode
ook wanneer ik de image maakte doet hij dat
nb
omdat ik geen a drive heb kan ik alleen booten met de recovery cd van het sysyteem,
wat betekent dat ik de standaard instellingen krijg.
opnieuw een image maken heeft geen zin omdat het nu weer een kale omgeving is...........wel heb ik de image nog op de d -drive staan
 
wat ik er uit versta zet je je image weer vanuit windows
aangezien je geen a drive hebt zet ,maak dan gewoon een bootcd is zelfde principe
je kan ook in ghost je image checken

een image vanuit windows weerzetten is om problemen vragen zoals binary al zei altijd vanuit dos
 
Als je geen floppydrive hebt, dan vindt ik het toch handig om een bootable CDROM te hebben om toch naar DOS te kunnen starten. Die kun je eventueel in een andere PC maken.
Ik begrijp dus dat Ghost tijdens het maken/terugzetten van een image spontaan terug naar DOS gaat? Dat wijst natuurlijk op een probleem. Vandaar dat ik zou proberen toch een image te maken van de kale Windows en die terug te zetten. Alleen maar om te testen of het probleem daar ook bij ontstaat. Zo ja, dan wijst dat toch wel een beetje op een hardware probleem.
 
Vooraleer image terug te zetten, alle randapparaten (printer,modem,etc) al eens uitgetrokken?
 
re

wat betreft de image , is die er niet meer.
ik heb de pc weer moeten installen omdat hij bij het vastlopen geen systeem meer herkende,
dus enige mogelijkheid was om recover cd te gebruiken.
nu de pc weer 'schoon' draait heb ik met ghost wederom een nieuwe image gemaakt.
en host gestart vanaf de c prompt.
geen errors met schrijven van backup.
weggeschreven naar d partitie.
wat betreft de opstart cd kan ik die dus maken op een andere pc met brander(flop +cd)
waarom een flop????????(geen a drive)
en boot cd maken moet dat dan ook met een floppie???
kan je niet gewoon de gegevens van de flop op cd zeten met cd ondersteuning ????? dan de image cd met ghost erbij erin en dan weer terugzetten gaat zeker niet????wil het nu ff nog niet testen omdat ik weer lang genoeg ben bezig geweest om alles weer te installen en updaten met de meest standaard proggies en instellingen.......ook omdat ik geen brander heb in deze pc is het daarom lastig (althans dat denk ik ) om een bootcd te maken..
is er een id oid waar ik het kan terugvinden???

bvd
hans
 
Het maken van een bootable CD is heel simpel, mits je een bootable diskette hebt die kan worden ingelezen. Die diskette kun je zo maken in Ghost (rescue disk), en daar staat Ghost dan al kant en klaar op. Gewoon kopiëren van bestanden werkt niet, want dan wordt de CD niet bootable. De diskette fungeert als bootsector van de CDROM. Het kan wel anders, door bv een bootable image te maken en die te gebruiken als bootsecor, maar lastig te vinden. En om hem zelf te maken heb je weer een diskette nodig.... Het kopen van een USB floppydrive wordt door sommigen gezien als de eenvoudige oplossing, en is in jouw geval wellicht ook het overwegen waard.
 
re

heb dus een floppy drive gehaald. usb
komt het volgende probleem.
ik heb een fujitsi siemens systeem zonder a drive.
(wel ziet ie een virtuele a.-drive .fat 32 -0 bytes)
(zie bijlage doc1)
wannneer ik dus de usb floppy drive installeert dan heb ik een f -drive erbij(wat normaal is )
(zie doc.)

kan dan ook inlezen etc.
en nu komt het:
bij het opnieuw opstarten van mijn pc is de f -drive weg,
en is mijn virtuele a -drive ; de usb floppy drive geworden(geen f-drive meer te zien)
maar heb dan wel ineens een cd rom drive erbij die niet actief is of niet reageert..
(zie doc2)
begrijp er niets van.............
 
Laatst bewerkt:
Heb je om de beginnen in de BIOS je floppydrive aan of uit staan? (Hij hoort natuurlijk uit te staan).
Als dat het probleem niet oplost, geef dan even het serienummer van je PC (sticker met SNR op achterkant).
 
re

in mijn bios staat de opstartvolgorde : 1 cd rom
2 c schijf
3 sccsi

mijn a drive is disabled
boot floppy swap is disabled
de ander staat ook uit( de regel onder bootflopyswap)
heb de volgorde als eens veranderd en disabled gezet op enabled maar maakt niks uit.

mijn a drive ziet ie nu wel en ik kan hem inlezen.
maar mijn virtuele a is wel weg.
mijn systeem is:
 

Bijlagen

  • specificatie multitainer.txt
    553 bytes · Weergaven: 43
En wat is dan nu nog je probleem? Volgens mij werd de Multitainer geleverd met een Image CDROM waarmee je het hele systeem terug kon zetten. Heb je die CDROM nog? Of heb je zelf van een schone installatie een Ghost image gemaakt? Zo ja, waar heb je dan precies de drivers vandaan gehaald?
 
re

inderdaad bij dit systeem zit een recover cd.
die ik nog steeds heb
op die cd heb ik 3 mogelijkheden
a:gedeeltelijk herstel.(alleen systeembestanden)
b: volledig herstel(fabrieksinstellingen)
c: abreken installatie
bij optie 2 doet hij normaal de 1e partitie overschrijven
(is dan weer helemaal kaal de c:partitie)
heb dan nog wel een d-schijf waar de image op staat en ghost.
ik heb van een kaal geinstalleerde recover cd met de benodigde proggies en beschermingen een image gemaakt(firewall ,virus, adaware ,internet .netwerk etc)
bij het treugzetten van een image die problemen geeft miet ik iedere keer de recover cd erin doen en dan optie 2 weer aangeven en weer opnieuw installen voordat ik
enigzins weer kan proberen om ghost terug te zetten
en die tijd wil ik besparen door middel van een bootcd
met dos en ghost om de image terug te zetten


kan geen disc schrijven vanuit ghost naar a........(wel inlezen)
heb ook geen cd brander in deze pc dus moet ik alles maken op een andere pc???????
(of begrijp ik er nu uit dat ik niet s anders kan dan recoveren?????????)
bvd
hans
 
Ik zou niet weten waarom je geen Ghost image terug zou kunnen zetten. Ik heb dat zelf ook wel gedaan (heb hier vroeger ook een multitainer gehad). De eenvoudigste manier is om die image op D: via de netwerkkabel over te zetten naar een ander systeem (die NIC hoort er toch ook in te zitten?).
Ik maak zelf ook bootable CDROM's die vanuit een keuzemenu vol-automatisch een image terug zetten naar de C-partitie. Zou in principe uiterst simpel moeten zijn. Mits de image helemaal goed gemaakt is natuurlijk.
 
re

kweet niet wat er mis is maar als ik en bootcd wilt maken dan moet hij eerst wat schrijven naar a maar dat doet ie nit onder norton(naar a schrijven )kom dan weer in menu terecht..........etc etc.
maar vanuit windows kan ik hem wel inlezen(omaar een flop).......
dus zo makkelijk is een bootcd niet te maken voor mij.....
ik heb de image ook op d staan.alleen wet ik niet ofdat het met een netwerkrouter goed gaat ofdat ik netwerk direkt moet nemen om een goede overdracht te hebbe.
(pc -pc)
 
Als je een netwerkverbinding hebt, dan heb je toch ook een andere PC? Heeft die wel een floppy drive? Zo ja, dan Ghost even installeren, bootflop maken. Dan de image van je D: naar die andere PC overzetten en je kunt op die andere PC een bootable Ghost CDROM met jouw image maken. Toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan