Image van C:\ op externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

plugintools

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2001
Hallo,

Ik heb sinds kort een Maxtor externe harde schijf van 200 GB. En ook heb ik recent Windows XP Home nieuw geinstalleerd met service packs en alles. Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is van de C:\ partitie (30 GB) groot en exacte kloon/image te maken. Deze zou ik dan terug kunnen zetten als de partitie kapot gaat of te traag wordt.

Ik heb al gelezen van bijvoorbeeld Norton Ghost, maar ik vraag mij af hoe je een image terugzet van de externe harde schijf als je Windows niet meer in kan omdat deze ds gecrasht is.

En als ik een 30GB partitie kloon, wordt de niet benutte ruimte (momenteel 50%) dan wel benut in de image (dus dan krijg je een image van 30GB) of wordt dit gecomprimeerd?

Alvast heel erg bedankt!

Jacco

als je met bijvoorbeeld norton ghost een image maakt dan kun je de image terug zetten met behulp van een bootable cd van norton, dus je bent niet afhankelijk van windows.

een image is even groot of kleiner dan alle bestanden op de partititie, dus van je 30 gig gebruik bijvoorbeeld 14 gig dan is je backup ook 14 gig of kleiner ( als je compressie aanzet)

db

Helemaal top!

Alleen hoe zit het nu met threads waarvan de eerste pots weg zijn en de laatste posts nog bestaan??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan