images uploaden FilleZilla en/ of Dreamweaver - werkwijze

Status
Niet open voor verdere reacties.

aussie4

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2012
Via Dreamweaver en Fillezilla enkele foto's van de lokale site (laptop) naar de externe site te plaatsen, om deze dan te gebruiken.
Dit lukt me niet?

Slepen van image, slepen vd map bij Fillezilla en slepen en uploaden (blauwe pijl) bij Dreamweaver...
Het verbaast me dat ik niet enkele foto's in de externe mapkrijg. Ook na refrech...

Wat is de juiste werkwijze om images te uploaden via FilleZilla of Dreamweaver CS5?

Via FileZilla:
  • Slepen van image, slepen vd map. :)
  • Alternatief: in het linkervenster van FileZilla naar de lokale map rangeren, rechtsklik op het img (of de hele map) > optie uploaden.
  • Maar aan de rechterkant van FileZilla eerst wel de goede map openen waar het image of de img-map in moet komen. D.w.z. uitgaande van de "root"-map (de wortel van de mappen-stamboom van de site), die bij de provider meestal "public_html" of "www" heet.
In het rechtervenster van FileZilla zie je dan meteen (of na even wachten, als het een heel groot img is) de bestandsnaam van het img staan.
  • Vervolgens checken of het goed gegaan is door in de browser de URL van het img in te tikken.
  • En nog even in Dreamweaver checken of de src="..." [in de html] of de url(...) [bij background-img in de css] wel naar de opgegeven map verwijst: let op spaties, hoofdletters en kleine letters!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Alvast bedankt voor uw reactie.
Blijkbaar zou de webruimte geen images meer toelaten. Eerst even nakijken en/of opkuisen.

Wat voor webruimte heb je ? Je hebt heel veel providers voor een paar Euro per maand waar je alle bestanden die je wilt kunt up loaden. Bij je provider kun je vaak ook gratis een website maken en bestanden up loaden. Er zijn weinig redenen om het niet mogelijk te maken. Heb je aan de rechterkant (de server) de juiste map geselecteerd ? Als je niet in de HTML (root map) up loadt, heb je misschien geen rechten om bestanden te up loaden.

Groeten,

Manolito
-------------------------------------
Website compleet met Content Management Systeem voor slechts € 350,00 ! www.clickbizz.nl

Er zat nog een grote map met foto's die niet meer werden gebruikt met veel te grote foto's. Deze zijn gewist. Normaal verklein ik elke foto om online te plaatsen. Webruimte bij Alfahosting (Alfanet BVBA) Het is een site van een kennis die enkele wijz nodig had.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan