IMAP account verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trace7r

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Ik ben onlangs tot de conclusie gekomen dat outlook2007 niet zo goed om kan met 2 IMAP accounts. :cool:
Ik heb verschillende gebruikers (in WIN VISTA) en had eerst dus in een eerste WIN-gebruiker 2 IMAP accounts aangemaakt.
Omdat dit problemen gaf heb ik in een andere WIN-gebruiker gezien of 1 IMAP account wel ok was, deze IMAP account was ook bij de eerste WIN-gebruiker ingesteld. :confused:
Normaal zou dit geen probleem mogen geven omdat je toch ook van 2 verschillende PC's dezelfde IMAP gegevens kan opvragen.
Toen ik dus het probleem kende dacht ik om alle IMAP accounts te verwijderen, toen ik echter de laatste wou verwijderen en dus via het menu EXTRA in outlook naar accountinstellingen ging, bleek dat er geen IMAP account meer in stond terwijl je in Outlook zelf de mappen van deze IMAP nog steeds ziet staan. :shocked:
Dus heb ik via EXTRA/accountinstellingen terug die IMAP account aangemaakt om de mappen zo uit Outlook te krijgen.
Dit zorgde echter voor een 2e set mappen voor deze IMAP account en in het venster accountinstellingen staat dus maar 1 IMAP account... :(

Dit is een lang verhaal en het komt er dus op neer dat ik IMAP mappen zie in Outlook terwijl hier geen account meer beschikbaar voor is, zodoende dat ik deze niet meer kan verwijderen. :mad:

Kan iemand mij hier mee helpen, want dit is echt wel vervelend.
Uiteraard kan ik de IMAP gegevens steeds bereiken via de webmail maar zou dit toch graag in Outlook terug in orde krijgen.
Dus alle hulp is welkom. :thumb:

Met vriendelijke groeten,

Trace7r.

Lijkt me beter dat je een nieuw Outlook profiel maakt. De oude kun je dan weggooien zodra je ervan overtuigd bent met het nieuwe Outlook profiel goed uit de voeten te kunnen/er geen informatie verloren is gegaan.

Sluit Outlook, ga naar Configuratiescherm, klik in het linkerkader van Configuratiescherm op Klassiek weergave als je dat nog niet had, en dubbelklik op Mail of e-Mail (welk icoontje er ook maar voor beschikbaar is).
Je kunt daar nieuwe profielen maken, waar je alle mail-instellingen nog een keer kunt doen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
DNTIES bedankt, dat nieuwe profiel aanmaken dat werkt. :thumb:
Bedoel daarmee dat ik geen account meer zie in outlook waar ik geen accountinstellingen van heb. :rolleyes:
Het IMAP probleem is echter nog steeds niet van de baan. :confused:
gebruik VISTA Premium 64bit en Outlook 2007 dus zou toch mogen verwachten dat dat zou werken, niet dus...
Als iemand hier nog goede tips voor heeft?
Ik heb de instellingen al nagevraagd of die juist zijn, dus is precies echt een probleem bij deze configuratie, maar waarom???? :shocked:

Groeten.

Misschien is het nu tijd om de provider-helpdesk te gaan bellen.

Tijs.

Daar knelt dus het schoentje, op een andere Pc lijken deze instellingen wel te werken...
Is dat nu een 64 bit probleem, ik snap er niks van...

Groeten

Alles opnieuw geinstalleerd, juiste accounts aangemaakt en alles was in orde....
Voorlopig geen problemen meer mee gehad.

Groeten

Het is niet toegestaan topics uit 2008 te kicken. Deze gaat dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan