IMAP en verwijderde items

Status
Niet open voor verdere reacties.

error53

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 dec 2010
Beste Helpmijers,

Ik heb bij iemand IMAP als mailprotocol ingesteld. Wanneer je een mail bij dit protocol verwijderd, komt er een streepje te staan door de mail. De klant is bij zijn pop account gewend dat de verwijderde mail naar verwijderde items gaat en zou dit ook zo graag willen hebben.

Heeft iemand een oplossing of workaround? De klant wil graag IMAP blijven gebruiken, omdat z'n mail dan lekker gesynced kan worden tussen z'n iphone en outlook.

Als iemand een totaal andere oplossing heeft, ook prima.

In OUTLOOK kun je toch instellen dat verwijderde mail naar de TRASH gaat? Vervolgens moet je op de IMAP server de verwijderde mail uit de prullenbak kunnen lezen. Geeft de IPHONE een mogelijkheid om verwijderde mail apart op te slaan?
Overigens geeft mijn IPAD wel een aparte prullenbak voor een IMAP account en die verschilt software technisch toch niet enorm van de IPHONE

@ Cityguy: Laat maar weten hoe voor outlook 2007 icm IMAP dus he.

voor 2003 of 2010 mag je het eventueel ook laten weten. Thanks anyway.

Je moet ergens een vinkje inschakelen, zodat bij switchen tussen mappen, de doorgestreepte mails verdwijnen.

Voor Outlook 2003 kan ik het niet nakijken en ook niet op het internet vinden, maar voor 2007 en 2010 zit het op dezelfde plek.

Email account instellingen > IMAP account > wijzigen > Meer instellingen > Verwijderde Items.
Zie bijlage.
attachment.php

Bijlagen

• verwijderde items imap.jpg
    verwijderde items imap.jpg
    45,5 KB · Weergaven: 3.761
Selecteer een map in het IMAP account en kies vervolgens in de menubalk EDIT (ik gebruik een engelse 2007) Je komt daar een PURGE (Verwijderen:Deleten tegen) en vervolgens de opties. De eerste TAB geeft onderaan de mogelijkheid iets aan te vinken. Zet dat aan en het probleem is met een muisklik vertraging (wisseling van MAP) opgelost.

Met dank aan CRASH, waarvan ik vermoed dat hij 2010 gebruikt heeft, maar met het zelfde resultaat.

2003 is na het instorten van een desktop bij mij uit zicht verdwenen

Thnx Dudes, ik ga het vanavond even bekijken :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan