Imap

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendk

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2009
Goedemorgen,

Ik ben bezig om een script te maken waar ik e-mails mee kan uitlezen.
Ik moet dus verbinding maken met de mailserver nu heb ik een paar tutorials gelezen op internet en wat scripts opgezocht maar ze maken allemaal gebruik van imap_ functies

aangezien ik een foutmelding krijg dat de functies niet bestaan neem ik aan dat er geen imap is geïnstalleerd op de server ik heb momenteel geen toegang tot onze server dus is mijn vraag of het ook mogelijk is om imap op de "localhost" te instaleren zodat ik het kan testen of is er ook een totaal andere manier om verbinding met een mailserver te maken en mails uit te lezen ?

mvg,
jeroen

Welke lokale webserver gebruik je?

Ik heb zelf WAMP en daar is het standaard geinstalleerd, je kan het aanzetten door op het WAMP icoon te klikken, dan PHP -> PHP extensions -> php_imap aan te klikken.

Graag gedaan ;) Hou er wel rekening mee dat niet alle hosts bereid zijn om deze functie op hun servers te activeren, dus als je het op het web wil gebruiken, moet je er eentje zoeken die dat aanzet.

En dat zijn er niet veel :(

dat zal geen probleem zijn aangezien het voor me stage bedrijf is en die hebben hun eigen servers :)

maar zijn er ook nog alternatieven dan ?

Niet dat ik weet...

Waarschijnlijk moet je dan alles helemaal opnieuw implementeren met sockets e.d. maar dat is niet zo'n goeie oplossing... levert alleen maar meer bugs en problemen op ;)

Je kunt nog zoeken naar andere libraries, maar meestal als het in PHP zit is het wel en goeie oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan