IMG files branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnvv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2005
Hoi,

ik heb van FTN een file gedownload van de film Aviator.
Deze file is een *.img file.

Als ik met Nero 6, deze file op dvd wil zetten (recorder/burn image) komt in het rijtje van images die je kan branden de *.img helemaal niet voor (wel .nrg .iso en .cue).

Weet iemand hoe ik dit toch op dvd kan krijgen?

Groeten,
John.

Klik op op het pijltje bij bestandstypen en klik op all files

Is that all?

****, ik dacht dat je alleen de bovenstaande types kon branden om ze daarna te kunnen kijken via je de dvd-speler.

Dank je!

John

Ik krijg bij nero altijd een foutmelding als ik een img file wil branden, daarom gebruik ik altijd DVD Decryter voor die files.

Dat is zonde van je schijfje, installeer eens een virtuele cd/dvd rom. Dan kun je eerst kijken voordat je hem brand.

Bv. Daemon

even kijken of dit ook werkt bij MDF/MDS images

(zie hier)

EDIT:
Nee dus: Onverwachte bestandsindeling....

Laatst bewerkt:
mdf/mds is alcohol120%, een brandprogramma net als nero speciaal voor het backuppen van cd/dvd's

JOHNVV

Als ik met Nero 6, deze file op dvd wil zetten (recorder/burn image) komt in het rijtje van images die je kan branden de *.img helemaal niet voor (wel .nrg .iso en .cue).

Wat klik je nu precies aan in Nero John??

Ik doe alsvolgt:

Nero starts smart>> DVD>>Kopiëren en Backup>>Image branden naar dvdschijf>>Dan klik ik all files aan in de nw.window die dan verschijnt>>Dan kom ik in een window met Foreign Window settings>datamode 1 datamode 2 audio hfs>> welke moet ik dan kiezen??????? denk de hfs maar wel echt helemaal onduidelijk waarom hebben alle brand progs zo'n moeite met img?????

Kun je ook de "normale" Nero starten? Dus niet nero express

mario

Het is gelukt, zoals bovenstaand. Bedankt.

Nog makkelijker is om het bestand te converteren naar een ISO-formaat. Ik gebruik daar UltraIso voor. Erg makkelijk, snel en werkt altijd (bij mij).. ;)

Misschien offtopic maar ik heb nog een AVI video op mijn desktop en wil dit op een dvd zetten. In Irfan wordt ie supersnel afgedraaid in W media player prima. Moet ik met avi extensie nog wat doen of kan ik daar wat mee doen om kwaliteitsverbetering te krijgen>> Ik heb inmiddels Isobuster ook maar met Nero ging het ook goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan