.IMG verkleinen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0663

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Hallo,

Ik heb een .IMG bestand gedownload, die ik op een USB moet branden, en als dat gedaan is, kan ik opstarten vanaf de USB, maar mijn USB is maar 1 GB groot, en het .IMG bestand is 2,36 GB groot, kan ik dit .IMG bestand verkleinen zodat het op de USB past?

Alvast bedankt

Nee dat kan niet, je zal die image moeten zetten op een stick met meer opslagruimte.

Oke, is er ook geen optie om de image op een CD of DVD te branden?

& NEE: Een Image-bestand van 2puntnogwat past nooit op net1beschikbaar. Wacht dus maar tot maandag als je dan wel naar de winkel gaat.
& Genoeg zakgeld hebt om een USB-stick of een pak DvD's te kopen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, is er ook geen optie om de image op een CD of DVD te branden?

Niet op een CD want die is er ook te klein voor.
Die .IMG kun je prima op een standaard DVD branden.

Dat kan met ieder programma dat een Image kan branden.
Zelf gebruik ik graag CDBurnerXP:
http://cdburnerxp.se/

Is de schijf dan wel opstartbaar, want dat was de .IMG wel als hij op de usb werd gebrand.

Daar is het nu juist een .IMG (ISO) bestand voor.
Je kunt net zo te werk gaan als voor een USB stick, alleen gebruik je er nu een DVD voor.

Laatst bewerkt:
Oke, maar ik kan niet opstarten van de CD, de laptop gaat gelijk Windows weer opstarten.

Knipsel.JPG

Waar vandaan hij opstart kun je aangeven in het BIOS. Kijk daar naar Boot Order of Boot Sequence.
Daarnaast moet je geen CD hebben maar een DVD, zoals ik al eerder zei.

Laatst bewerkt:
Waar vandaan hij opstart kun je aangeven in het BIOS.

Ja, dat heb ik gedaan, op dezelfde manier als anders, en als ik bijvoorbeeld van een Ubuntu cd wil opstarten, start de laptop wel op, maar
niet van deze cd. Staat het .IMG bestand wel goed op de cd? (Zie screenshot in vorige post)
Ik boot deze cd op dezelfde manier als de Ubuntu cd, alleen deze wil niet opstarten.

Laatst bewerkt:
Aan het screenshot te zien heb je de .IMG als bestand op de schijf gebrand. Dat is niet de bedoeling. Belangrijk is dat je het .IMG bestand als image gaat branden.

Zo te zien gebruik je PowerISO. Op de homepage staat uitgelegd hoe een image te branden (Engelstalig):

http://poweriso.com/tutorials/iso-burner.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan