imgburn foutmelding Device not ready

Status
Niet open voor verdere reacties.

labrymos

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Berichten
54
Hallo,

Ik brand mijn dvr+R dual layer schijfjes al heel lang met imgburn.

Nu kan ik of de schijfjes niet meer branden met imgburn, steeds de melding device not ready (d lade open en dicht doen haalt ook niets uit) of de schijfjes weer weggooien omdat er een tracking error failure of writing error is.

Ik gebruik de Verbatim DL+ schijfjes.

Ik heb een brander LG HL-DT-ST DVDRAM GSA-H42L ATA Device

Hij brandt de 4,7 schijfjes wel zonder problemen.

Heeft iemand een oplossing of weet men misschien een ander brandprogramma.

Ik kies nl voor imgburn omdat ik had gelezen dat het programma de layerbreak zo goed zou branden.

Graag jullie mening.
 
Denk dat je brander gewoon op is.
Je kan het nog proberen met een ander merk schijfje of brandprogramma, waarmee je hoogstwaarschijnlijk hetzelfde probleem tegenkomt.
 
Lensje schoonmaken kan ook helpen, wellicht. Pure alcohol gebruiken op een schoon hoekje van een zeem.

Als ImgBurn niet kan branden dan is het (zoals jackall al zegt) 99% zeker een 'hardware' probleem (zoals stof, kapotte schrijver etc.).

Tijs.
 
Lensje schoonmaken kan ook helpen, wellicht. Pure alcohol gebruiken op een schoon hoekje van een zeem.

Als ImgBurn niet kan branden dan is het (zoals jackall al zegt) 99% zeker een 'hardware' probleem (zoals stof, kapotte schrijver etc.).

Tijs.


Hoe kan het dan dat hij de 4,7 gb wel zonder problemen schrijft
 
Ik heb liever dat je eerst de tips uitprobeert die géén geld kosten vóórdat je een vervolgvraag stelt.

Lensvervuiling zal harder toeslaan als dual-layer dvd's worden geschreven: Als ik het goed begrepen hebt wordt de 2de layer vanuit een andere hoek dan de eerste layer geschreven op de dvd.

Tijs.
 
Lensvervuiling zal harder toeslaan als dual-layer dvd's worden geschreven: Als ik het goed begrepen hebt wordt de 2de layer vanuit een andere hoek dan de eerste layer geschreven op de dvd.

Tijs.

Helemaal mee eens tijs. Daarnaast moet de laserkracht ook worden verhoogd om die tweede laag te kunnen branden. Als dat niet het geval is, forget de heleboel als lensreiniging niet helpt.
 
Joepieee hij doet het weer. De drive schoongemaakt.

Dank je wel voor jullie antwoord
 
Fijn dat je geen geld hebt hoeven uitgeven aan een nieuwe drive, dus dat schoonmaken genoeg was. :)

Graag nog even je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan