imminent failure

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op een wat oudere pc draait windows 98 SE. Vandaag kreeg ik bij het opstarten de SMART-melding over een imminent failure van de harde schijf. Als ik kies voor F1 Boot dan verschijnt het Windows 98 scherm maar de pc start niet op.
Uit diverse vragen en antwoorden heb ik begrepen dat de harde schijf mogelijk kapot is of gaat.
Is dat zeker zo of kan het ook minder ernstig zijn?
Is er een manier om de pc toch nog aan de praat te krijgen zodat ik nog wat gegevens kan veilig stellen?

Groeten,
Kees

Ik ken deze problemen heb zelf een maxtor liggen waarvan een atributte 0% is en dus mijn maxtor ook 0% health status heeft dat geeft hij dan aan bij hddlife maar dan denk ik dat één van de smart waarde van jou hdd de treshold heeft bereikt
nog wat wat is de merk van de hdd wdc,maxtor,seagate,hitachi,ibm,toshiba,connor,samsung,excelstor,fujtistu,etc??
 
Daand bedankt voor je reactie, daar had ik niet meer op gerekend.

Atributte, health status, smart waarde en treshold zijn termen die ik niet ken.
Het merk van de hdd is Western Digital.

Groeten,
Kees
 
Daand bedankt voor je reactie, daar had ik niet meer op gerekend.

Atributte, health status, smart waarde en treshold zijn termen die ik niet ken.
Het merk van de hdd is Western Digital.

Groeten,
Kees

nu nog de vraag 8GB zeker want had dus zelf ook een pc had ook een wdc hdd 8GB en hij start toen helemaal niet meer op hij gaf toen DISKBOOT FAILURE was toen de pc ONGV:1á2 weken kwijt hadden toen een 4GB hdd van seagate en 1Gb van IBM erin gezet Heb dus verschillende pc's er door heen gegaan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan