import bestand zonder importfouten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebirth

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Berichten
170
Momenteel gebruik ik de lijn DoCmd.TransferText acImportDelim, "FPspecs", "importfile", "c:\fp.txt" om via een knop de gegevens van een bestandje te importeren in access. Echter heb ik telkens 2 veldjes waarop hij een fout geeft, en waarvoor hij dus iedere keer een tabel met importfouten aanmaakt. Aangezien ik zo'n 200 keer per jaar zo'n bestandje moet gaan importeren, ga ik al gauw een hele hoop overbodige tabellen hebben. Is er een manier om te verhinderen dat hij die foutentabel gaat aanmaken? Of zal het eerder een kwestie zijn van die tabel na de import te proberen te verwijderen?
 
Het lijkt mij veel handiger als je de fout er uit haalt. Dan krijg je die tabel ook niet. Hij is er tenslotte niet voor niets! Kijk je er wel eens in? En wat staat er dan?
 
Uiteraard heb je daar gelijk in OctaFish, alleen geen idee hoe ik die er uit haal.

Ik krijg als fout: Typeconversiefout.
Reden is volgens mij dat er in dat veld voornamelijk getallen staan, maar in 2 rijen staat het woord 'NONE'.
Hij maakt echter van dat veld automatisch een numeriek veld, waardoor die waarde er uiteraard niet in kan. Maar ik zou niet weten hoe ik dit kan oplossen.
 
Dan is het dus geen getalveld, maar een tekstveld. Lijkt mij logisch :). Kwestie van je Importspecificatie aanpassen, en het veldtype van dat veld omzetten naar tekst. Dan zou de import weer goed moeten lopen.
 
Dat had ik inderdaad ook al bedacht. Maar ik kan toch nergens het veldtype van een specifiek veld gaan bepalen bij mijn Importspecificatie? Ofwel kijk ik volledig op de verkeerde plaats, of doe ik het op de verkeerde manier... :confused:

importspecs.jpg
 
hmmz, my bad, vraag opgelost.

Ik keek altijd bij de optie om te importeren in een bestaande tabel.
Wanneer je echter kijkt bij de optie om te importeren in een nieuwe tabel, krijg je die mogelijkheid wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan