import/export adressen/berichten

• Onderwerp starter Onderwerp starter juul
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

juul

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2000
Ik ga een nieuwe computer gebruiken.
Hoe kan ik eenvoudig de adressen en berichten van de ene naar de andere computer (in OE6) verhuizen ?

Gaat dat met import/export of via bestandjes (waar staan ze??) copieren ?

bvb.dank

volgens mij was het de ibx dbx bestanden maar weet het niet meer zeker.....

Juul,

Wat ook heel simpel werkt is de mail die je wilt bewaren gewoon naar diskette slepen. ff alle berichten selecteren (ctrl+a) en dan het zooitje naar de bijv. reeds geopende diskette (deze staat dan onderin je taakbalk) alle mailtjes + bijlages worden dan op je diskette gezet. Zo kun je ook je adres boek er misschien nog wel op kwijt (ligt aan de hoeveelheid !!)

Klik boven in de taakbalk op het adressen boekje, in het nu verschenen venster klik je op 'bestand'-'exporteren'-'adresboek(wab)' en geef dan je diskette op als doel.

Dit alles kan natuurlijk ook naar een cd'tje gebrand worden, maar meestal past het dus ook op een diskette

Suuk6,

Remy

Of je gebruikt e-backup. http://www.inachis.com/products/ De bestanden kun je opslaan op diskette. Installeer op de nieuwe pc ook e-backup en je kunt alles weer terugzetten. Je kunt dit 90 dagen volledig proberen. Genoeg om alles over te zetten lijkt me :D

Kijk ook even hier.

Het makkelijkst is ze ergens op een cd-rom te zetten (of een portable USB-disk, sticky) en ze vervolgens te importeren in OE. Als dat niet lukt kun je de trucjes uithalen die in de link die ik je gaf beschreven staan.

hetzelfde probleem

Ik heb hetzelfde probleem. Ik wil graag bestanden van OE kopieren of overzetten naar mijn nieuwe computer. De optie van slepen naar diskette lijkt me heel handig, alleen.......ik kan mijn diskette niet aankiezen in OE. Wat doe ik verkeerd??

Nieky,

Open eerst je lege diskette. komt als het goed is dan onderin je taakbalk te staan. Open vervolgens dus je outlook expres en ga naar je berichten in. de reeds binnen gekomen mailtjes even allemaal selecteren (ctrl+a) en sleep dan het blauwe gedeelte naar onder naar de taakbalk en laat de muisknop los bij de A-schijf.

Remy

In de volgende map vind je je emailberichten:

\Application Data\Identities\{rarecijfersenletters}\Microsoft\Outlook Express

In de volgende map vind je je adressenboekje:

\Application Data\Microsoft\Address Book

Je moet zelf even kijken waar deze mappen exact staan. Ik zelf gebruik windows 2000 en heb door het netwerk andere mappen dan b.v. bij windows 98.

Het makkelijkste is de complete map Application map opslaan op een cd.

Vervolgens plaats je de cd in de cdromspeler van de nieuwe computer.

Je opent outlook express en gaat naar bestand en kies importeren.

Maak je keuzes en vervolgens kun je bladeren naar de locatie van de oude berichten of het oude adresboekje. Kies dan de twee paden zoals boven aangegeven.

Nu laad Outlook Express automatische alle oude instellingen/berichten/adresboek in op je nieuwe computer.

Succes

Lientje.com

Ik snap het

Inmiddels heb ik het gevonden.........en ja hoor, het was natuurlijk weer heel simpel. Ineens ging het lichtje branden. In ieder geval bedankt voor de reakties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan