sander the man
Gebruiker
- Lid geworden
- 7 jun 2007
Ik wil graag een dll gebruiken in een van m`n applicaties. Alleen ik wil niet zo lastig werken met ProcAdress etc. Maar gewoon de dll zo compilen dat ik een import library heb die ik zo in de compiler kan toevoegen.
Ik dacht dat dit zo moest:
Compile de dll, Je krijgt een .dll, .def en een .a file.
Open het project van je applicatie en link je project naar de .a file die je net gecompiled hebt.
En klaar.
Maar dit blijkt niet zo te zijn. Want als ik dan een functie uit die dll gebruik zegt hij dat die undeclared is. Moet ik ze eerst declaren of doe ik iets fout? Of vergeet ik gewoon een heel stuk?
Als ik de functies eerst declareer krijg ik zo een foutmelding: undefined reference to ...
Edit: Ik had verkeerde header file gebruikt vandaar dat hij het niet deed. Hij werkt nu perfect!
Ik dacht dat dit zo moest:
Compile de dll, Je krijgt een .dll, .def en een .a file.
Open het project van je applicatie en link je project naar de .a file die je net gecompiled hebt.
En klaar.
Maar dit blijkt niet zo te zijn. Want als ik dan een functie uit die dll gebruik zegt hij dat die undeclared is. Moet ik ze eerst declaren of doe ik iets fout? Of vergeet ik gewoon een heel stuk?
Als ik de functies eerst declareer krijg ik zo een foutmelding: undefined reference to ...
Edit: Ik had verkeerde header file gebruikt vandaar dat hij het niet deed. Hij werkt nu perfect!
Laatst bewerkt: