Importcheck met txtDatum en selectievak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michiel Karel

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Hallo allemaal,

Tijdens het ontwikkelen van mijn databaseapplicatie (access 2003) loop ik tegen het volgende probleem aan:

In het formulier frmImport heb ik de volgende elementen staan:
Een knop, een tekstvak incl label en een selectievakje.

Tevens heb ik een tabel "Import_Check" met daarin de kolommen : Datum (lopend vanaf 01-01-2007 t/m 31-12-2008) en check (ja/nee)

De gebruiker moet op een knop klikken om een importmacro te starten.

In het tekstvak zal de datum moeten verschijnen van het moment van klikken, en het selectievakje zal automatisch aangevinkt moeten worden. Tegelijkertijd wil ik dit in de tabel terug zien, zodat ik later kan terug zien hoe vaak er van de importfunctie gebruik is gemaakt.

Dit is van belang aangezien de importfunctie zorgt voor de betrouwbaarheid van de rapportages die ik maak op basis van de geïmporteerde informatie. Wanneer dit niet vaak genoeg gebeurt zal ik hier mensen op aan kunnen spreken.

Een autoexec macro aanmaken is geen optie aangezien het zeer grote bestanden betreft en ik mijn gebruikers niet wil opzadelen met lange wachttijden.

Ik ben niet geheel onbekend met VBA aangezien ik al aardig wat dingetjes heb ontworpen, maar hier kom ik toch niet helemaal uit.

Ik zit te denken aan het volgende:

Private Sub cmd_Import_All_Datadumps_Click()
Dim stdocname As String
stdocname = "Import_All_Datadumps"
DoCmd.RunMacro stdocname

If txtDate_Last_Importrun = Date Then
chckbx_import_check.Value = 1
Else: chckbx_import_check.Value = 0
End If
End Sub

Dit bevat ook nog geen code die er voor zorgt dat mijn tabel wordt geupdate. Ik kan me voorstellen dat dit met een bijwerk / create table query moet gebeuren maar hoe is me nog een raadsel. Het updaten van het selectievakje werkt prima trouwens.

Zou iemand mij aub van hulp kunnen voorzien?

Alvast erg bedankt!

Michiel

Ik wil wel helpen. Het is me alleen nog niet goed duidelijk waarmee.

Als ik het goed begrijp is er een tabel "Import_Check" waarin alle datums staan van dit jaar en volgend jaar, met daarachter een true/false veld "check". (Je zou deze tabel kunnen vullen met alleen de data waarop de macro gerund is, dat scheelt een hoop nietszeggende records. Je kan dan ook het true/false veld weglaten. Maar dat even terzijde)

Je update query wordt dan als volgt.

Code:
dim strSql as string
strSql = "Update Import_Check set Check = True where Datum = #" & Date() & "#"
currentdb.execute strSql

Enjoy!

hallo Guus,

bedankt voor je hulp.

Echter hebben we het toch met een autoexecutable macro opgelost. Na inkrimpen van de invoerdata (csv-files) is het gelukt om een import met een wachttijd van 10 seconden te realiseren en dat is nog acceptabel.

Ik zal deze vraag als opgelost zetten zodat er niemand meer naar hoeft te kijken.

Toedels!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan