Beste,
ik heb een VB code om uit een bepaald excell bestand via een knop een rij te exporteren naar een ander bestand.
graag had ik er ook nog iets bijgehad die in het ander bestand in eerste instantie gaat opzoeken of deze rij al reeds geimporteerd is, zo ja wil ik deze updaten met de nieuwe info, zo niet wil ik dat er onderaan een nieuwe rij aangemaakt word.
hieronder de code voor het exporteren naar een ander bestand die ik nu gebruik. Het zoeken naar een bepaalde rij in het doelbestand zou ik aan de hand van een nummer willen doen (klantnummer) die in het oorsprongbestand wordt opgegeven.
Sub overzetten()
Workbooks.Open Filename:="z:\PLANNING\VDK OFFERTES2.xlsx"
With Workbooks("VDK OFFERTES2.xlsx").Sheets("OFFERTES")
Lrow = .Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).row + 1
.Range("a" & Lrow).Resize(1, 15).Value = Blad1.Range("A58:U58").Value
End With
Workbooks("VDK OFFERTES2.xlsx").Close savechanges:=True
End Sub
dank ,
ik heb een VB code om uit een bepaald excell bestand via een knop een rij te exporteren naar een ander bestand.
graag had ik er ook nog iets bijgehad die in het ander bestand in eerste instantie gaat opzoeken of deze rij al reeds geimporteerd is, zo ja wil ik deze updaten met de nieuwe info, zo niet wil ik dat er onderaan een nieuwe rij aangemaakt word.
hieronder de code voor het exporteren naar een ander bestand die ik nu gebruik. Het zoeken naar een bepaalde rij in het doelbestand zou ik aan de hand van een nummer willen doen (klantnummer) die in het oorsprongbestand wordt opgegeven.
Sub overzetten()
Workbooks.Open Filename:="z:\PLANNING\VDK OFFERTES2.xlsx"
With Workbooks("VDK OFFERTES2.xlsx").Sheets("OFFERTES")
Lrow = .Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).row + 1
.Range("a" & Lrow).Resize(1, 15).Value = Blad1.Range("A58:U58").Value
End With
Workbooks("VDK OFFERTES2.xlsx").Close savechanges:=True
End Sub
dank ,