Importeren bladwijzers Firefox: extensieverschil leidt tot probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
M'n eerder vanuit Firefox geëxporteerde bladwijzers/bookmarks wil ik nu weer importeren in Firefox.
Als ik via 'herstellen' het bestand zoek, zie ik het niet terwijl het er wel staat.
Inmiddels heb ik via eigenschappen van het bestand ontdekt dat er achter de extensie een underscore staat (.JSON_).

De extensie van de bookmarks die met de huidige Firefox install wordt aangemaakt heeft die underscore niet
Al met die extensie zitten experimenteren, maar ik krijg de underscore er niet uit. Hierdoor kreeg ik 'n keer een melding dat het geëxporteerde bestand op een andere computer zou zijn gemaakt (was 'n andere install van 't systeem, maar verder identiek).

Best wel 'n klein rampje.. :confused:
Iemand die me hiermee kan helpen?

Edit: door het op een andere manier op te slaan, nu wel de juiste extensie gekregen (.JSON).
Echter, bij 't importeren krijg ik wel de melding dat alle huidige bladwijzers vervangen zullen worden, maar ook 'Verwerken van reservekopiebestand is niet mogelijk'.

Laatst bewerkt:
Helaas weet ik even het antwoord op je vraag niet maar heb ik wel een tip voor je voor in het vervolg. Gebruik de Add On XMARKS !
Hiermee worden je favorieten op een server opgeslagen ( gelijk een Backup) en is het synchroniseren een eitje zodra je deze Add On weer geïnstalleerd hebt.
Je kan op iedere PC je eigen favorieten invoegen en je bent zo nooit kwijt :thumb:

http://www.xmarks.com/

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie :)

'k heb vanmiddag op 'n alternatieve manier de schijf aan m'n comp gehangen en met EASEUS Data Recovery Wizard Professional 3.3.4 ál m'n bestanden weer terug kunnen halen. Je begrijpt dat m'n weekend weer goed begonnen is..... :thumb:

De dockingsituatie was dus niet toereikend. Ik heb de schijf direct op de aansluiting van het DVD station geplaatst. Zelfs m'n actuele favo's heb ik nu weer terug en direct zonder problemen kunnen importeren.
Ik had de bewuste 'probleemversie' geplaatst op m'n Windows Live sky drive, die er blijkbaar vervolgens een wijziging in naam en bestandstype in heeft aangebracht.
Iets om te onthouden! Onbruikbaar worden sommige bestanden dus.

Nu alles weer terug, da's fijn :D

Laatst bewerkt:
Maar voor in het vervolg kan je dan toch gewoon Xmarks gebruiken.
Is echt een hele fijne Add On hoor.

Ja, je moet de add on wel installeren natuurlijk en dan je bladwijzers synchroniseren ;)

Alleen bij je favo's heb je er niks aan.....:D

Geweldige tip van je. :thumb:

Net 't proces afgerond en ook de PIN voor passwords aangemaakt.
Inderdaad erg handig.

Jaren aan 't verzamelen geweest ....

Nou ben je ze nooit meer kwijt en als je een nieuwe een favo hebt klik je even CTRL + SHIFT + S en hij synchroniseert gelijk.

Heb ik idd gelezen en ook genoteerd ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan