Importeren e-mail Express naar Windows Live mail lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

roeliehommes

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
Hallo,

Ik heb een probleem met het importeren van mijn e-mails naar Windows Live Mail vanuit Outlook express. De poging strandt bij het vinden van de juiste map. Als ik bij Express kijk waar de e-mails zijn opgeslagen, dan lukt me het niet om diezelfde map te selecteren bij het bladeren naar de juiste map. Dit zou er volgens mij moeten staan, maar ik kom niet verder dan het dikgedrukte gedeelte.

C:\Documents and Settings\Roelie Hommes\Local Settings\Application Data\Identities\{080E336F-CC8D-40FA-8781-5255B8218789}\Microsoft\Outlook Express

Ik krijg dan de volgende melding:
Kan geen berichten in deze map vinden of er is een andere toepassing actief waarin de vereiste bestanden zijn geopend (ik heb Outlook express niet openstaan). Selecteer een andere map of sluit andere toepassingen waarin bestanden mogelijk zijn geopend.

Wie kan mij hierbij helpen?!

Bedankt alvast,
Groeten Roelie

Heb je dit na een backup poging teruggezet, en probeer je nu na installatie van vista de emails te importeren?

Als je net van de backup hebt teruggezet (eventueel van cd-rom) staan de bestanden waarschijnlijk op "Read only".
Rechter klik op dat lange nummer, eigenschappen en vinkje "Allen lezen" verwijderen.
Importeren zou nu moeten lukken.

Heeft Vista daar geen optie voor, dit automatisch te importeren?

Nee, geen vista geinstalleerd of backup pogingen gedaan. Ik bleef problemen houden met mijn huidige e-mail van mijn provider (abel). Daarom heb ik een live.nl account aangemaakt. Aanvankelijk wilde ik het account koppelen aan mijn Microsoft Outlook (waar ik ook mijn abelmail in ontvang), maar dat lukte niet (telkens foutcode 0x800ccc92, terwijl echt alles goed is ingesteld, vele malen gecontroleerd). Daarom Windows Live Mail geinstaleerd waar beiden accounts wel op draaien.

Wat wellicht wel de reden is. Eerst zaten mijn berichten in Microsoft Outlook. Maar Windows Live Mail heeft geen mogelijkheid om dit programma te selecteren bij het importeren. Daarom heb ik alle berichten in Express geimporteerd om ze vervolgens weer naar Live te kunnen importeren. Daar loopt het nu echter toch vast zoals eerder omschreven.

Zou dit de reden kunnen zijn?

In princiepe zou dat goed moeten gaan.

Topic verplaatst naar "Webbased mail".

Exporteren gegevens van Outlook Express naar Vista Live Mail?

Hallo, ik heb een dergelijke vraag:

Al uren probeer ik mijn gegevens uit mailboxes en adresboek in Outlook Express over te zetten naar Windows Mail in Vista op een nieuwe laptop maar alleen kom ik er niet uit..

Exporteren uit Outlook Express lukt wel; nl, de mail-inhoud naar .DBX bestanden en het adresboek naar een .WOB bestand. Maar de gegevens importeren in Vista lijkt onbegonnen werk.

Heeft iemand hier kijk op of ervaring mee? Misschien had ik in het begin (bij het exporteren) iets anders had moeten doen?

Mijn dank is groot

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan