• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Importeren met kolomeigenschap "tekst"

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmolenaar

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2008
Hallo!

Op mijn werk gebruiken we Microsoft Navision.
Hiermee kan ik bepaalde lijsten opslaan als een html bestand.
Als ik die open is alles goed.
Zodra ik deze .html bestand open in excel gaat het opzich goed het enige probleem is dat hij bij een tekst als bijv. 8/9 omzet naar 8-sept.

Mijn vraag is: kan ik dit in excel regelen zodat deze velden als "tekst" geimporteerd worden ipv een datum?

Ik kan wel eerst de html bestand openen met een tekst editor als bijv, wordpad en dan importeren naar excel maar wil het voor de werknemers wel makkelijk houden en niet te omslachtig.

Hoop dat iemand een tip heeft!

Rob

Beschrijf eens in detail de stappen die je achtereenvolgens neemt om het in Excel te krijgen.

In Navision kies ik "opslaan als html"
Als ik dat bestand open als html ziet hij eruit zoals in blijage 1 (.zip bestand)

Ik ga vervolgens via Excel > Openen >
Ik kies <bestand>.htm
Nu zie ik in kolom I een verschil met de html versie namelijk dat er geen 10/12 staat maar 10-dec (oftwel 10-12-2008)

Ik zou daar heel graag ook die 10/12 in willen hebben.

Ik heb al eens geprobeerd om van die kolom de celeigenschap aan te passen naar categorie tekst maar dan maakt hij er 39792 van.

Hoop dat het zo duidelijker is.

Bijlagen

De html wordt netjes in kolommen gezet maar J is vrij. Daar heb ik de volgende formule gezet:
Code:
=ALS(ISGETAL(I11);DAG(I11)&"/"&MAAND(I11);"")
Via kopieren - plakken speciaal - waarden overschrijf je dan de oorspronkelijke kolom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan