importeren naar acces vanuit excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

janineo

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2005
Berichten
36
ik heb in excel een aantal kolommen, deze moeten geimporteerd worden in excel, in excel heb ik meestal 4-6 velden, in acces moeten deze in tabel komen te staan met 53 velden, waarna ik ze dan aankanvullen. Hoe kan ik dit het beste doen?
 
Laatst bewerkt:
Na importeren toevoegquerie

Via externe gegevens ophalen -> importeren kies je voor je exel-bestand ( vergeet extensie onderin niet op *.xls te zetten). Vervolgens kun je op bijna alles doorgaan klikken uiteindelijk wordt van je Exel-bestand een tabel gemaakt. Nu maak je een toevoegquerie die de 4 kolommen op de juiste plaats in je nieuwe tabel zet. Kijk wel even of het gegevenstype overeenkomt.
Doe je dit regelmatig kun je de verschillende handelingen in een macro zetten. Suc6
 
Laatst bewerkt:
hoe doe ik precies dan de gegevens toevoegen? heb nu tabel geimporteerd, hoe maak ik dan een toevoegquerie? Het is de bedoeling dat dit vaak gebeurt, hoe kan ik dan een macro make? het zijn wel telkens andere velden die ingevuld moet word.
 
Anne-Marie badankt, Kben er al uit met toevoegen van de gegevens in de tabel, moet nu alleen alles handmatig doen

Kan dit veranderen met een macro? er worden allemaal verschillende excelbestanden aangeleverd, bij elk bestand staat andere informatie ingevuld, een of twee velden komen overal wel in voor in voor.

zou het zo kun dat j de gegevens in excel importeerd en dat j daarna al1 nog op een knop hoef te drukken en er dan gevraagtd word welke kolom in de geimporteerde gegevens bij welke kolom in het de tabel moet word gezet. Zou dit te realiseren zijn voor iemand die niet veel van Access weet?

Ik hoop dat jullie m kun help!

gr jnn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan