Importeren pst file Outlook 2000 lukt niet vanwege incompatibele informatieservice

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarkDenHaag

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2008
Hallo!

Ik pobeer na een herinstallatie van Windows XP professional (SP2) de e-mails weer terug in Outlook 2000 te krijgen. Dat doe ik met de importeren service 'Uit een ander programma of bestand importeren'. Na het aanklikken van het juiste pst bestand krijg ik de volgende mededeling: "De eigenschappen van de informatieservice moeten worden gedefinieerd voordat de informatieservice kan worden gebruikt." Na klikken op OK krij ik de mededeling "Het bestand ....pst is niet compatibel met deze versie van de informatieservice voor persoonlijke mappen." Vervolgens kan ik niet verder :-( Verscheidene hulpfuncties gelezen maar niets gevonden! Kan dus mijn oude emails niet meer inlezen!? Dat zou heel vervelend zijn....

Iemand raad?

Groeten,
Mark

Wat bedoel je eigenlijk met 'Informatie service'?
Die optie kom ik in het menu Bestand niet tegen ...... :confused:

Ik pobeer na een herinstallatie van Windows XP professional (SP2) de e-mails weer terug in Outlook 2000 te krijgen. Dat doe ik met de importeren service 'Uit een ander programma of bestand importeren'.

Doe het dan eens op eenvoudige manier: kopieer simpelweg het oude .pst bestand naar de nieuwe Outlook map en overschrijf de nieuwe en nagenoeg lege .pst. Nog geen 10 seconden werk.
Safety fiirst, dus ik zou de nieuwe .pst eerst hernoemen naar .bck en dan pas de nieuwe .pst overschrijven met de oude.

Doe het dan eens op eenvoudige manier: kopieer simpelweg het oude .pst bestand naar de nieuwe Outlook map en overschrijf de nieuwe en nagenoeg lege .pst. Nog geen 10 seconden werk.
Safety fiirst, dus ik zou de nieuwe .pst eerst hernoemen naar .bck en dan pas de nieuwe .pst overschrijven met de oude.

Hoi,

Vraag: waarom zou het 'nieuwe' en immers lege pst-bestand hernoemd en bewaard moeten worden?

Wat als de "oude" .pst corrupt blijkt te zijn? Dan is de nieuwe inmiddels al weer gedeeltelijk met de foute overschreven en da's m.i. minder wenselijk.

Wat als de "oude" .pst corrupt blijkt te zijn? Dan is de nieuwe inmiddels al weer gedeeltelijk met de foute overschreven en da's m.i. minder wenselijk.

Als je die oude en evt. corrupte verwijderd en daarna outlook weer start, wordt weer een nieuw pst-bestand aangemaakt .....
Dat werkt ongeveer hetzelfde als in Word, wanneer je het sjabloon NORMAL.DOT verwijderd en hierna Word weer start

Zo zou het moeten gaan, zoals alles met Windows zou moeten gaan als het beloofd wordt door Microsoft. Helaas bewijzen de vele honderdduizenden topics op vele tientallen forums dat dat helaas niet altijd het geval is. De keuze tussen even hernoemen en een complete hernieuwde Outlook installatie bij een doublure lijkt mij snel gemaakt?

Hoezo 'nieuwe installatie'
Ik denk nu toch echt dat je iets beweert waarvan je niet goed op de hoogte bent.

Het aantal keren dat ik een nieuw pst-bestand aan heb gemaakt (c.q. moeten maken) is legio.

Zoals gezegd:
- Outlook afsluiten
- OUTLOOK.PST uit de betreffende map verwijderen
- Outlook starten, waarbij de melding komt dat dit bestand (terecht) niet gevonden kan worden en op OK klikken.
- Outlook afsluiten (of sluit zichzelf al af) en opnieuw starten en klaar.

Daarmee heb je weer een 'maagdelijk' en probleemvrij gegevensbestand
Dit werkt t/m versie 2007. En overigens één van de door Microsoft zelf aangegeven procedures, wanneer het bestaande pst-bestand 'corrupt' is

Laatst bewerkt:
Ik heb in het verleden al eens (zinloos) met je gediscussieerd, dat ga ik dus niet meer doen. TS mag zelf bepalen hóe hij zijn mailtjes terugkrijgt en welke eventuele acties hij daaraan vooraf laat gaan.

Ik heb in het verleden al eens (zinloos) met je gediscussieerd, dat ga ik dus niet meer doen. TS mag zelf bepalen hóe hij zijn mailtjes terugkrijgt en welke eventuele acties hij daaraan vooraf laat gaan.

Kijk eens aan ....... jammer

Laatst bewerkt:
Mark, overigens van harte welkom bij de Helpmij.
Advies: doe wat je het handigste lijkt en lukt het niet, stel dan gewoon vervolgvragen.
Kijk ook eens wat rond op het forum, bijv. hier.

In de eerste plaats: Je zult eerst in Outlook een .pst in gebruik genomen moeten hebben voordat je iets kunt importeren. Dat is ongeveer wat Ommeren aangegeven heeft. Let er dus op dat je eerst een data-bestand aangegeven hebt in Outlook (bijv. tijdens het installeren van een Internet mail account voor pop3 en smtp mail).

Waar je ook op moet letten is dat Outlook2000 een ander .PST formaat gebruikt dan Outlook2003 en Outlook2007.
Probeer je dus een .PST te importeren die van een andere versie van Outlook afkomstig is (2003 of 2007), dan gaat dat, zover ik weet, niet lukken.

Is de .pst gewoon van een Outlook2000 afkomstig, dan zou je een reparatie kunnen proberen.
Maak eerst zelf wat kopien van de .PST en ga op je harde schijf op zoek naar het programma scanpst.exe.
Ik heb zelf Outlook2000, en bij mij staat die onder de map
C:\Program Files\Common Files\System\Mapi\1043\NT
maar dat kan evt. bij jou ergens anders zijn.
Start scanpst.exe en blader naar je .pst en probeer een reparatie.

We horen het wel.

Tijs.

Re: Import pst file Outlook 2000 lukt niet vanwege incompatibele informatieservice

We horen het wel.

Beste mensen,

Dank voor jullie betrokkenheid!

Ik heb echter de oplossing nog niet gevonden :-(

Het verwijderen van outlook.pst en openen van het bewuste zgn. corrupte bestand krijg ik nog steeds de mededeling "Het bestand ....pst is niet compatibel met deze versie van de informatieservice voor persoonlijke mappen." Repareren van het bestand met scanpst.exe lijkt te lukken, maar het openen van het bewuste bestand levert nul resultaat op: helemaal geen e-mails meer te vinden in Outlook, net alsof het bestand leeg is! (is niet zo want heeft 171duizend kB aan gegevens volgens verkenner).

--> Kortom nog steeds met mijn handen in mijn (weinige) haar. Help?

Groet van Mark

Wat ik zou doen is het volgende:
1. Maak in een andere map een backup van je huidige .pst bestand (dus het bestand waar je in wilt importeren).
2. Verwijder al je profielen. Start -> Instellingen -> Configuratiescherm -> knop Post
(Wellicht moet je eerst aanklikken: "Klassieke weergave gebruiken" in de linkermarge van Configuratiescherm).
3. Verwijder je .pst (de originele uit stap 1.)
4. Richt je profiel opnieuw in (zie stap 2).

Probeer het daarna opnieuw.

Tijs.

Re: Import pst file Outlook 2000 lukt niet vanwege incompatibele informatieservice

Probeer het daarna opnieuw.

Alle stappen netjes uitgevoerd. Maar helaas ... geen effect. :confused: Nog steeds dezelfde foutmeldingen:
"De eigenschappen van de informatieservice moeten worden gedefinieerd voordat de informatieservice kan worden gebruikt." en
"Het bestand ....pst is niet compatibel met deze versie van de informatieservice voor persoonlijke mappen."

Hopeloos? :shocked:

Moet ik wellicht Outlook opnieuw installeren?

Groeten,
Mark

Ik heb nog geen melding gezien welk type .pst je probeert te importeren?
Is het van Outlook2000 of van Outlook2003 of Outlook2007?
Indien van 2003 of 2007afkomstig, zie mijn melding eerder: Er wordt een ander type .pst gebruikt dan die in Outlook2000.

Natuurlijk zou een herinstallatie of reparatie van Outlook2000 kunnen helpen, maar veel kans geef ik dat niet, omdat je zelf aangaf dat je het programma er net nieuw opgezet had.
Proberen kan echter altijd.

Tijs.

Ik heb nog geen melding gezien welk type .pst je probeert te importeren? Is het van Outlook2000 of van Outlook2003 of Outlook2007?
:(

Dat is dus inderdaad het geval (had hier overheen gelezen). De Outlook die er eerst op stond was uit 2003, en die in installeerde was de versie 2000. :confused:

Dus... er valt hier niets meer aan te doen? Een vraag hierover op dit forum posten wellicht? Of anders... is de 2003 versie ergens van het internet te downloaden?

Groeten, en bedankt voor de hulp.
Mark

Ik heb nog geen melding gezien welk type .pst je probeert te importeren?
Scherp opgemerkt, netjes, daar had ik niet aan gedacht. Daar zal denk ik idd. het probleem zitten: naar beneden lukt niet, omhoog wel. (Ik heb zelf recentelijk een outlook 2000 vervangen door 2007 en dat ging met kopieren probleemloos, maar idd., da's "omhoog")

Scherp opgemerkt, netjes, daar had ik niet aan gedacht. Daar zal denk ik idd. het probleem zitten: naar beneden lukt niet, omhoog wel.

Tja... maar ondertussen blijf ik wel met de gebakken peren zitten en kan ik mijn (Outlook 2003) mails niet lezen/importeren. Nog een laatste raad?

Groet van mark

Mogelijk eentje ja: ik heb helaas de door jou gebruikte Outlook versie niet meer op mijn machine staan, maar uit mijn hoofd weet ik nog dat je kon kiezen voor het exporteren naar verschillende formaten. Heb je al links en rechts wat formaten geprobeerd? (En die daarna in je "nieuwe" Outlook getracht te importeren? (Zeg maar de omslachtige stapsgewijze methode)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan