• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

importeren / rabo-telebank. / bedrag=tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

devriesje

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2004
ik heb via rabo telebankieren mijn rekening gegevens (bij- en afschrijvingen) in excel geïmporteerd. (file waarin gegevens gescheiden door een komma). Alle informatie is leesbaar; juist verdeeld over de kolommen. Eén probleem:
Ik kan geen berekeningen uitvoeren omdat de kolom waarin het bedrag wordt vermeld door de wizzard standaard aangegeven wordt als tekstveld en ik kan dat niet gewijzigd krijgen in valutaveld
(nu: tekst; links uitgelijnd met een punt; moet worden: valuta, rechts uitgelijnd met een komma)

MIsschien een oplossing:

Ga naar bewerken dan naar zoeken
en klik op vervangen.
typ in het 1e veld een . (punt) en het 2e veld (vervangen door) een ,
Nu alles vervangen.
Alle waarden hebben nu een komma scheiding (decimaal) nu kan je de cellen aanpassen naar valuta en hiermee berekeningen doen.
uitlijnen gaat als het goed is nu ook vanzelf goed.

suc6

Ga in Excel naar Extra/Opties en het tabblad Internationaal en verander het scheidingsteken voor decimalen in een .(punt).

Daarna zal het wel werken.

Excel werkt standaard met , voor de decimalen, en bij de Rabo gebruiken ze de .

PS. heb ik zelf al uitgetest, heb ook rabo.

Mogelijkheid van Robbie32 is natuurlijk ook mogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan