importeren uit Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mogerene

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2003
Hallo,

Ik probeer gegevens uit een excel-sheet toe te voegen aan tabellen in Access, d.m.v. importeren. Ik wil de gegevens importeren in een query, omdat de excel-sheet gegevens bevat die in verschillende tabellen staan. Ik heb hiervoor de macro WerkbladOverbrengen gebruikt. Als ik nu de macro uitvoer dan krijg ik een extra tabel "importfouten' waain alle records staan met de melding "onverdeelbare record".

Is er iemand die weet wat ik fout doe en/of een oplossing voor mijn import-probleem heeft? Ik ken geen VBA...

Groeten René

Ha René
heb het zlefde probleem gehad en heb een paar voorwaarden aangepast om te importeren :
1. alle velden moeten precies de zelfde naam hebben in exel en acces
2. tijdens het overzetten meoten alle relaties in de database verbroken worden
3. alle sleutels en indexen moeten verwijderd zijn in de tabellen, muv de autonummering
4. de voorwaarde van een veld mag neit op requierd staan.

Ha René
heb het zlefde probleem gehad en heb een paar voorwaarden aangepast om te importeren :
3. alle sleutels en indexen moeten verwijderd zijn in de tabellen, muv de autonummering

Ha René

Hallo Spina,

Bedankt voor je antwoord, Ik ben al een stuk verder, ik krijg nu nog steeds de tabel met importfouten, maar nu worden alleen de velden uit 1 bepaalde tabel vermeld. M.a.w.: de import-query die velden uit 2 tabellen bevat, vult een tabel wel en de ander niet. De tabel die wel wordt aangevuld, werkt trouwens ook niet correct, want de ongeveer 80 records die ik wil toevoegen leveren ongeveer 5000 niuwe records op in deze tabel.

Nog ideën?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan